Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: Czy jestes zadowolony z tej kamery, i czy polecasz ją innym?
Tak
Nie
[Wyniki ankiety]
 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vicovation OPIA1 [Novatek 96660 + Sony IMX291]
#1
Information 
[Obrazek: vico201762.jpg]

VICOVATION OPIA1
[Novatek NT96660 + Sony Exmor R Starvis IMX291]

Nowosc od producenta Vicovation, i zarazem kolejna konstrukcja z matryca IMX291 jednak jak dla Vicovation jest to pierwsza kamera z Sony Starvis i Novatekiem, tutaj mamy kilka ciekawych dodatkow dzieki ktorym mozemy powiedziec ze placac "extra" mamy cos wiecej "ekstra"... a dokladniej:

+ Jest to pierwsza na swiecie kamera z przyslona F/1.4 !!!! [bardzo profesjonalny ruch, ze strony Vico, szczegolnie na tle konkurencji]
+ jest WiFi [cos malo spotykanego jak na kamery z IMX291+NTK]
+ sa kondensatory [do tego Vico nas juz przyzwyczailo]
+ kat widzenia 145 (dla porownania: Viofo A119S: 135 // DOD Starvis LS475W: 150)
+ jest GPS (dodatkowe akcesorium +145zl)

moglbym napisac super jakosc wykonania... bo obecne kamery Vicovationa to naprawde jedne z niewielu w ktorych co do jakosci wykonania nie mozna miec absolutnie zadnych zastrzezen, bo: 
+ zawsze optyka trzymala ostrosc nawet w warunkach extremalnych ( https://youtu.be/L99xue0RWL8?t=11m18shttp://autowrzuta.pl/showthread.php?tid=...#pid112779 ) , dla wielu nawet doswiadczonych osob tesatujacych kamery jest to jedyna kamera ktorej utrata ostrosci jest w ogole nie widoczna... 
+ jakosc konstrukcji i projekt PCB jest na bardzo wysokim poziomie, stad tez awaryjnosc kamer Vico szczegolnie serii OPIA jest bliska niemal 0% (autentycznie). 

Ale oficjalnie zobaczymy czy nowy produkt Vico utrzyma obecna jakosci tych kamer, tutaj mozemy smialo powiedziec, ze placimy i mamy profesjonalnie wykonana kamere na wiele lat - pracujaca stabilnie bez obaw o zimne/cieple dni (musimy jedynie zadbac o dobra karte pamieci, np Samsung EVO/EVO+,PRO, PRO+ ktora wytrzyma owe warunki).

spodziewana cena kamery to okolo: 850zl

pelna specyfikacja nizej:
+ Novatek NT96660
+ Sony Exmor R Starvis IMX291 (tak, to ten sam korego stosuje konkurencja w swoich TOP modelach ale z roznymi rezultatami)
+ Konsensatory 
+ zakres pracy: - 10 do + 70 (nieco mniej niz OPIA ktora ma: -20 do +75]
+ optyka 7elementowa f1.4 (to nowosc)
+ kat widzenia 145
+ WiFi
+ Time-Lapse + Tryb wykrywania ruchu (ale tutaj szoku raczej bym sie nie spodziewal po NTK)
+ Wsparcie kart 128GB (zapewne na FAT32)
+ 1080p@60FPS, 1080@30FPS (standard dla tej specyfikacji)
+ zasilanie 5V - USB Mini

czekamy wiec, az bedzie dostepna, zapowiada sie kolejna kamera z IMX291+Novatek, ale tutaj mamy F1.4 oraz swietna konstrukcje na lata (zakladajac, ze producent trzyma nadal poziom jakosci wykoania do jakiego nas przyzwyczail). Kamera zdecydowanie trafi na testy - bo nie mozna stac obojetnie kolo f/1.4

Teoretycznie (na obecna chwile) jest to najmocniejsza 1-kanalowa kamera oparta o matryce Sony Starvis IMX291 (patrzac na specyfikacje oraz optyke), wraz z WiFi, w nocy nic nie ma szans byc lepsze (teoretycznie) pod wzgledem nagran w skrajnie ciemnych sytuacjach otoczenia

Zapewne zadacie pytanie czy Noktowizyjny tryb Sony Starvis Dziala?
- nie mam pojecia,
dla osob ktore nie wiedza co to starvis, wiecej o tym jak i co daje jego dzialanie i jakie ma zalety/wady tutaj:
[sa to niemal max mozliwosci tego trybu]

https://youtu.be/AYdyS1UEfGQ?t=2m47s
https://www.youtube.com/watch?v=WyeVgA-VgHs
https://www.youtube.com/watch?v=uf3s1jQjSQ4


temat o przykladowej kamerze Warrior G1S z IMX291 + tryb Starvis:
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid114570

przykladowe nagranie:



VICO OPIA1:

[Obrazek: opia1eng.jpg]



Polecam zobaczyc recenzje kamery uzytkownikow tej kamery na naszym forum autowrzuta nizej:

1) @s3kawek, :
http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid259848
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#2
Szkoda, że w takich filmikach firmowych, nie pokazują jazdy z prawdziwej nocy (poza miastem) :/
Nie zasuwam !    Prędkość zabija !    Włącz myślenie.
Nie skreślaj życia tak prędko !    Żyj i pozwól żyć innym !
 
Odpowiedz
#3
Wiadomo kiedy będzie dostępna?
[Obrazek: bErt89d.jpg]
 
Odpowiedz
#4
Dostepna w polowie sierpnia.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#5
A ja mam pytanie do fachowców odnośnie zdjęcia z autem: czy na ostrość obrazu ma wpływ ilość ramek (fps), zakładając, że filmujemy tę samą scenę (czyli przy takim samym oświetleniu obiektów), zaś przesłona się nie zmienia?
...no chyba, że kamera zmienia przesłonę i tym samym czas ekspozycji wydłuża się dla 30fps...

Tomek
 
Odpowiedz
#6
Zasada jest taka, ze czasy ekspozycji dla 60fps powinny byc mniejsze i tym samym obraz w ruchu ostrzejszy, ale ogolnie wszystko siedzi w oprogramowaniu i to od producenta zalezy jakie wartosci zostana przyjete...napewno matryca w 60fps jest zdolna nagrywac obraz dobrze naswietlony tak jak przy 30fps nawet w nocy (bo jest bardzo czula). Dopiero w zupelnych ciemnosciach max wydajnosc jest dostepna tylko w 30fps.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#7
(23-07-2017, 21:31:42)ttomekk napisał(a): A ja mam pytanie do fachowców odnośnie zdjęcia z autem: czy na ostrość obrazu ma wpływ ilość ramek (fps), zakładając, że filmujemy tę samą scenę (czyli przy takim samym oświetleniu obiektów), zaś przesłona się nie zmienia?
...no chyba, że kamera zmienia przesłonę i tym samym czas ekspozycji wydłuża się dla 30fps...

Tomek


Żeby ta sama klatka była bardziej ostra to musi być krótszy czas naświetlania matrycy. Można to zrobić albo zapewniając lepszy dostęp światła (w tym przypadku 1.4) lub/oraz (w różnych proporcjach) zwiększyć czułość matrycy na światło jednocześnie narażając obraz na szumy.
Zastosowanie 60 klatek wynika z możliwości kamery do tak szybkiego naświetlania klatek w zjadliwej jakości.
[Obrazek: bErt89d.jpg]
 
Odpowiedz
#8
(23-07-2017, 22:03:51)s3kawek napisał(a):
(23-07-2017, 21:31:42)ttomekk napisał(a): A ja mam pytanie do fachowców odnośnie zdjęcia z autem: czy na ostrość obrazu ma wpływ ilość ramek (fps), zakładając, że filmujemy tę samą scenę (czyli przy takim samym oświetleniu obiektów), zaś przesłona się nie zmienia?
...no chyba, że kamera zmienia przesłonę i tym samym czas ekspozycji wydłuża się dla 30fps...

Tomek


Żeby ta sama klatka była bardziej ostra to musi być krótszy czas naświetlania matrycy. Można to zrobić albo zapewniając lepszy dostęp światła (w tym przypadku 1.4) lub/oraz (w różnych proporcjach) zwiększyć czułość matrycy na światło jednocześnie narażając obraz na szumy.
Zastosowanie 60 klatek wynika z możliwości kamery do tak szybkiego naświetlania klatek w zjadliwej jakości.
Czyli dokładnie to co napisałem, że jeżeli matryca jest ta sama, przesłona też (bo czemu miałaby służyć zmiana przy 30fps), to, aby uzyskać taką samą jasność ramki, czas ekspozycji powinien być ten sam, czyli obraz (pojedyncza klatka) powinien być tak samo ostry...
Co najwyżej może nam umknąć najlepsze położenie obiektu (szczególnie jego tablic)...
(dla jasności: mówimy o filmowaniu/zdjęciach wykonywanych za dnia, jak na wspomnianym zdjęciu)

Tomek
 
Odpowiedz
#9
Ale siłą rzeczy jak wykonasz dwa razy więcej klatek w ciągu sekundy to każda będzie naświetlana przez dwa razy krótszy czas a przez to obraz będzie ostrzejszy.
[Obrazek: bErt89d.jpg]
 
Odpowiedz
#10
@ttomekk, od strony sprzetowej IMX291 ma mozliwosc transferu 60FPS przy 1080p i dla wiekszosci sytuacji nie bedzie to zbyt szybko aby obraz roznil sie od tego nagranego w 30FPS (jedynie zupelna ciemnosc wymaga 30FPS).

ogolnie to co wplywa na ostrosc poruszajacych sie objektow to [ http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid255813 ]
- czulosc matrycy (im wieksza tym mniej czasu trzeba na 1klatke w filmie)
- jasnosc przyslony (im jasniejszy objektyw tym wiecej swiatla pada na matryce i tym samym klatki sa szybciej naswietlane)
- maly ekwiwalent ekspozycji zwany EV, ta wartosc jest dobierana automatycznie ale mamy mozliwosc korekcji,
tutaj czulosc zastosowanej matrycy wplynie na poprawe kiedy sami zmniejszymy ta wartosc na poziomy ujemne.

pojawia sie pytanie jak i na ile tabela EV bedzie zmieniona dla nagran 60FPS oraz dla 30FPS, z doswiadczenia wiem, ze producenci nie zmieniaja tej wartosci dla 60FPS (dlatego roznice sa znikome w obecnych kamerach z ta matryca typu A119S). Napewno DOD kombinowal w tej kwestii i reklamuje tryb 60FPS jako tryb w ktorym ostrosc objektow w ruchu jest lepsza, ale przekombinowali z tym bo jakosc i jasnosc w realu jest znacznie gorsza...

https://youtu.be/-jkcSv4W5cc?t=23s

od 23 sekundy:


teoretycznie (nie ma powodow aby twierdzic inaczej) OPIA1 powinna byc lepsza od LS475W+ pod kazdym wzgledem co do jakosci nagrywanego obrazu.

warto tez pamietac o bitrate w 60FPS, nie jest on 2x wiekszy w porownaniu z 30FPS (praktyka pokazuje ze to 20mbps dla 60FPS oraz 15mbps dla 30fps).
to tez choc objekt bedzie odswierzany szybciej to niekoniecznie kompresja go uratuje...[logika]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#11
(23-07-2017, 22:28:04)s3kawek napisał(a): Ale siłą rzeczy jak wykonasz dwa razy więcej klatek w ciągu sekundy to każda będzie naświetlana przez dwa razy krótszy czas a przez to obraz będzie ostrzejszy.
Dwa razy więcej klatek przy 60fps tak, ale czy (i po co) miałby się zmieniać czas ekspozycji przy zmianie 60<->30 fps.
Bo to że ilość klatek się zmienia to oczywiste, no chyba, że programowo robimy WDR i każda z dwóch klatek jest przetwarzana (w matrycy) z innym czasem ekspozycji a następnie obraz docelowy jest tworzony z obu wg najlepszej jakości jako funkcja obu i mamy 60fps z matrycy, a na filmie 30fps.
Ale wspomniane zdjęcie jest dość jednorodne (nie jest to np wyjazd/wjazd do tunelu), więc skąd aż taka różnica z ostrości?
Chwyt reklamowy tylko?
A pytam, bo nie wiem, czy ustawić w swojej A119S 30fps (mniejsze pliki->dłużej nagrywa na kartę zanim zacznie nadpisywać), czy 60fps...

Tomek
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 2 gości