01-01-2021, 02:15:05
Hmm... Skoro bierze ponad 130A, to prawdopodobnie alternator obciążony jest do granic swoich możliwości. Obawiam się, że może nie wytrzymać takiego obciążenia przez dłuższy czas, to z resztą pokazane jest na wstawionym przez Ciebie jakiś czas temu filmiku. W szczególności przy niskich obrotach... A przecież niekoniecznie chcemy zaraz po odpaleniu kręcić silnik wysoko. Do tego dołóżmy lato, upał pod maską (nie zawsze przecież uruchamiasz zimny sinik)...
Poza tym obawiam się też drugiego wspomnianego w filmiku zagrożenia - skoku napięcia po odcięciu ładowania przez BMS. Nie chciałbym sobie popalić wszystkich sterowników w samochodzie. Trzeci problem - miejsce akumulatora w jednym z moich aut - duża turbobenzyna, zaraz koło turbosprężarki...
Generalnie tak się zastanawiam i nie mogę się zdecydować. Z jednej strony ma to sporo fajnych zalet, z drugiej - wspomniane zagrożenia plus fakt, że nie chciałbym modyfikować mocowania akumulatora w aucie.
Poza tym obawiam się też drugiego wspomnianego w filmiku zagrożenia - skoku napięcia po odcięciu ładowania przez BMS. Nie chciałbym sobie popalić wszystkich sterowników w samochodzie. Trzeci problem - miejsce akumulatora w jednym z moich aut - duża turbobenzyna, zaraz koło turbosprężarki...
Generalnie tak się zastanawiam i nie mogę się zdecydować. Z jednej strony ma to sporo fajnych zalet, z drugiej - wspomniane zagrożenia plus fakt, że nie chciałbym modyfikować mocowania akumulatora w aucie.