Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytanie o silnik
#12
Koniu napisał(a):5l LPG to nawet Tico nie spali..

Niektorzy twierdza, że przy oszednej jezdzie spali 5,1 Big Grin

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.autocentrum.pl/spalanie/daewoo/tico/silnik-benzynowy-0.8-41km-1991-2001/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autocentrum.pl/spalanie/daew ... 1991-2001/</a><!-- m -->

do tego 2 osoby twierdza, że maja malucha z gazem Big Grin

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/126p-maluch/silnik-benzynowy-0.65-24km-1977-2001/filtrowanie/#lista-wpisow" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat ... sta-wpisow</a><!-- m -->

Ja oczywiscie nie twierdze, że wszystkie opinie sa prawdziwe, jednak te wyniki wydaja mi sie prawdopodobne Big Grin
 
Odpowiedz
#13
oczywiście....5/100 jest możliwe..ale co to za jazda??, lepiej rowerem
0 pkt Big Grin
 
Odpowiedz
#14
dawno temu jechalem tictakiem (z gazem) trase wro -> waw (ok 350km)
butla przed wyjazdem dobita do full (wchodzilo roznie 22-25l)
dopiero w wawie czerwona kontrolka sie zapalila (nadal jechal)

takze spalanie w granicach 5l/100km jest do zrobienia, a co do samej dynamiki jazdy to pedał gazu tkwił w podłodze Tongue
[Obrazek: B1ik7n1.jpg] [Obrazek: 7612.png]
 
Odpowiedz
#15
Przeciwnicy gazu to przeważnie kierowcy którzy nigdy gazu nie mieli, ew mieli w Polonezie I generację regulowaną śrubką "na słuch". W obecnych instalacjach i silnikach nie ma strachu o kondycję silnika. Komputer dba żeby mieszanka była stechiometryczna a korekty przekraczające normy powodują wywalenie checka. W IV generacji komputer gazu ściśle współpracuje z komputerem samochodu i dostosowuje korekty do korekt samochodu więc nie ma mowy o sytuacji że gaz leje się jak z wiadra lub odwrotnie, czyli gazu jest dozowane mniej niż powinno.
Poza tym, po 100 tys km mam oszczędność rzędu 35 tys więc starczy na 1,5 takich samochodów jaki mam teraz.

EDIT
mcmac napisał(a):oczywiście....5/100 jest możliwe..ale co to za jazda??, lepiej rowerem

Uwierz mi że instalacja IV gen zabiera bardzo mało.
[Obrazek: bErt89d.jpg]
 
Odpowiedz
#16
ale nie mniej niż podaje producent-co też nigdy nie pokrywa się z rzeczywistością....dlatego napisałem "jest możliwe"
0 pkt Big Grin
 
Odpowiedz
#17
s3kawek napisał(a):Poza tym, po 100 tys km mam oszczędność rzędu 35 tys więc starczy na 1,5 takich samochodów jaki mam teraz.
Możesz przedstawić wyliczenia tych oszczędności, bo 35 tys. jakoś to mało wiarygodne się wydaje.
 
Odpowiedz
#18
Samochód z lpg.najmniej bo to zależy od zużycia silnika pali 30% więcej niz paliwa.Zawsze spali więcej paliwa niż gazu po to jest tańszy bo spala sie go wiecej.Dodać trzeba jeszcze serwis tego badziewa
;regulacje gazu (czeste),parowniki itp.i o tym nikt nie pisze ze pali mu 5l lpg za powiedzmy 12zł na 100km ale ze był na regulacji itp i zostawił powiedzmy 100zł to całe oszczędności ida w łeb.No i jeszcze sam gaz ma wpływ na to czy spali sie go wiecej czy mniej,zależne jest od dobrej proporcji propanu i butanu
Pijanym kierowcom I Piratom drogowym mówimy NIE!!!
[Obrazek: us-uzytkownik.png]
 
Odpowiedz
#19
ja starym audi 100 2.3 1 gen (tylko zalozylem BLOS) zrobilem 200 000 km i regulacji bylo niewiele wymiana jednego parownika i raz butla bo miala juz koniec terminu waznosci. srednio auto palilo 12L. Teraz juz kupilem drugiego diesla bo przy duzych przebiegach nadal jest bezkonkurencyjny no i mozna dobic nawet do 1100 km/baku
Supported by Yanosik, Naviexpert Lifetime, 70Mai Pro
 
Odpowiedz
#20
puder napisał(a):
s3kawek napisał(a):Poza tym, po 100 tys km mam oszczędność rzędu 35 tys więc starczy na 1,5 takich samochodów jaki mam teraz.
Możesz przedstawić wyliczenia tych oszczędności, bo 35 tys. jakoś to mało wiarygodne się wydaje.


Moim autem 100 km przejeżdżam za 56 zł w przypadku PB i 28 w przypadku LPG. Z tego wychodzi że 1000 km robię za odpowiednio 560 i 280 zł. Idąc dalej, po 100 tys na PB wydałbym 56 tys a za LPG 28 tys. Wychodzi 28 tys. To nie 35 tys ale jak to kiedyś (chyba w 2012 r.) liczyłem to tyle wychodziło. Ceny się wahają ale przeważnie jest to około połowa ceny PB.
Jakbym nie liczył to nawet przeglądy co 10 tys za 100 zł (mocno zawyżone) to daje w tym okresie tysiąc zł + 180 więcej za przegląd rejestracyjny (te 100 tys zrobię w 3 lata) i ew wymiana reduktora to i tak wyjdzie jakieś 26 tys w kieszeni.
Jakby nie liczyć, jest to opłacalne.

grucha napisał(a):Samochód z lpg.najmniej bo to zależy od zużycia silnika pali 30% więcej niz paliwa.

Prawidłowo wyregulowana instalacja nie ma prawa palić 30% i więcej niż PB w nowoczesnych silnikach z wtryskową instalacją LPG. Zbyt duże rozbieżności powodują błędy silnika. Powinien palić ok 15% więcej LPG niż PB.
[Obrazek: bErt89d.jpg]
 
Odpowiedz
#21
Ok kolejne pytanie Smile Polo 2003 1.4 TDI 75KM Smile co sądzicie ?
 
Odpowiedz
#22
3 cylindry w dieslu :/
gdy już ośmielisz się wjechać na lewy pas możesz jednocześnie odmawiać modlitwy jak i krzyczeć "mocy przybywaj" Tongue

a tak już zupełnie poważnie:
kultura pracy średnia (chodzi jak matiz bez tłumika - 3 cyl.)
ekonomiczność także (a chyba na tym Ci zależy) wiele do życzenia (śr. 6-7l/100km, ale to firmowe było i ciężką nogą się jeździło)
zachowuje się jak nie_diesel (zamiast jechać "od dołu" trzeba go kręcić na obrotach)
silnik sam w sobie właściwie bezawaryjny (choć jak nie schładzasz turbo po jeździe trzeba się liczyć z jego wymianą)
2 osoby w fabii (silnik ten sam, waga podobna) i jazda pod górkę powyżej 100km/h wyraźnie męczyła
[Obrazek: B1ik7n1.jpg] [Obrazek: 7612.png]
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 4 gości