• Witamy w serwisie AutoWrzuta.pl
  • Zapraszamy na strony naszych Partnerów!
  • Chcesz, żeby Twój film był w tv? Czytaj ogłoszenia!
Witaj! Logowanie Rejestracja



Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
misda Mondeo
#34
Aktualizacja
139983 Przegląd 140 tys
141930 naprawa rozrusznika
142658 dwumasa ze sprzęgłem LUK
144274 sprężyny zawieszenia przód Keyaba
145065 tarcze przód Brembo i klocki TRW
155203 łącznik stabilizatora prawy tył Lemforder, przewody hamulcowe tył TRW
157812 opony zimowe Goodyear Ultragrip 8, 2szt

159003 przegląd 160 tys
164802 tarcze i klocki tył ATE
166741 akumulator Varta E38
168201 wentylator chłodnicy
170580 wszystkie tulejki tylnego zawieszenia Lemforder, łącznik stabilizatora prawy tył Lemforder
171852 pióra wycieraczek Bosh twin przód
176145 rura z EGR do intercoolera
176415 naprawa alternatora
177106 napinacz paska wielorowkowego z paskiem i wszystkimi kołami pośrednimi SKF, Amortyzatory tył Sachs z odbojami
179201 pióra wycieraczek Ford przód

180089 przegląd 180 tys
181993 wymiana płynu hamulcowego i płynu wspomagania
191935 wymiana drążków kierowniczych
197013 opony 4x Dunlop SP Sport Bluresponse
 
Odpowiedz
#35
Koniu napisał(a):Mondeo to dobry samochód, jak się psuje to znaczy że ktoś źle trafił. Ja mam Mk2

Kolego z całym szacunkiem - co Ty porównujesz?? Smile MK3 nie umywa się do MK2. Przykład kolegi bardzo wyraźnie pokazuje awaryjność mondeo 3 generacji, w żadnym z dotychczasowych aut które miałem koszt paliwa nie pokrywał się kosztowo z jego utrzymaniem. Dlatego te auta są tanie jak barszcz. Smile
 
Odpowiedz
#36
Aktualizacja - pogrubiłem te elementy które uważam za awarie
Nie uważam by Mondeo mk3 było awaryjnym samochodem. Są takie co tulejki w zawieszeniu co roku zmieniać trzeba.
139983 olej i wszystkie filtry
141930 naprawa rozrusznika
142658 dwumasa ze sprzęgłem LUK
144274 sprężyny zawieszenia przód Keyaba
145065 tarcze przód Brembo i klocki TRW
155203 łącznik stabilizatora prawy tył Lemforder, przewody hamulcowe tył TRW
157812 opony zimowe Goodyear Ultragrip 8, 2szt
159003 przegląd 160 tys
164802 tarcze i klocki tył ATE
166741 akumulator Varta E38
168201 wentylator chłodnicy
170580 wszystkie tulejki tylnego zawieszenia Lemforder, łącznik stabilizatora prawy tył Lemforder
171852 pióra wycieraczek Bosh twin przód
176145 rura z EGR do intercoolera
176415 naprawa alternatora
177106 napinacz paska wielorowkowego z paskiem i wszystkimi kołami pośrednimi SKF, Amortyzatory tył Sachs z odbojami
179201 pióra wycieraczek Ford przód
180089 przegląd 180 tys
181993 wymiana płynu hamulcowego i płynu wspomagania
191935 wymiana drążków kierowniczych
197013 opony 4x Dunlop SP Sport Bluresponse
200536 przegląd 200 tys, odgrzybianie klimatyzacji, wymiana piór wycieraczek
200536 naprawa alternatora, wymiana kola pasowego wału korbowego
208215 wymiana przewodu intercoolera
217949 wymiana tłumika, wymiana piór wycieraczek
221160 opony 2xDunlop Winter Sport 5
224850 wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego oraz termostatów
 
Odpowiedz
#37
Misda ... interesujące zestawienie zrobiłeś; sądzę jednak, że ford powinien Ci zaproponować nowe auto, bo naprawdę, profesjonalnie robisz tej marce antyreklamę.
Jedyne co mi w tym brakuje, to wyliczenia kosztu części i robocizny, jaką włożyłeś w swoje auto.
Punkty ? Jak pozyskam, to się pochwalę.
Moja kamera: mini 0806
 
Odpowiedz
#38
@misda

Jak tak czytam to zestawienie, to tak sobie myślę, że:
- opony zmieniałem w każdym aucie którym jeździłem bo się normalnie zużywały,
- to samo dotyczy klocków i tarcz hamulcowych,
- elementy rozrządu też warto zmieniać w po przebiegu zalecanym przez producenta, znam goscia co to olał i później silnik zmieniał, 
- przeglądy robię wg wskazań producenta (zwykle co 15 lub 30 tysięcy km),
- wycieraczki staram się wymieniać raz w roku,
- wg mojego doświadczenia akumulatory zwykle przeżywają około 5 lat, potem ich sprawność spada
- klimatyzację też warto regularnie odgrzybiać i uzupełniać freon w miarę potrzeby - tu już dbamy o własne zdrowie,
 tak więc nie bardzo rozumiem, czemu takie pozycje umieściłeś na swojej liście?


Pozdrawiam
P
Niniejszy post jest wyrazem prywatnej opinii autora.
Korzystając z jego treści robisz to na własne ryzyko i odpowiedzialność.

Stan punktów - znów zero  Cool
 
Odpowiedz
#39
w zasadzie oprócz wentylatora nic nadzwyczajnego, może za wcześnie sprzęgło i dwumasa (u mnie 250), przy 250 doszła wymiana zaworów ( moja niedbałość-brak regulacji a mam gaz),oraz zaciski hamulcowe tył, przy 290 doszła mi jeszcze maglownica , przy trzystu walczyłem z zatkaną nagrzewnicą-na szczęście skończyło się na odkamienianiu, a przy 320 rolka napinacza, za to nie ruszałem zawieszenia tył ( nie licząc amorków ), ponadto regenerowałem odbłyśniki i wymieniłem przednią szybę.........
0 pkt Big Grin
 
Odpowiedz
#40
@PESO bo to są wszystkie rzeczy które kupowałem do samochodu.
Zapisuje wszystko co kiedy jest robione i za ile, jakie części były kupowane, ubezpieczenie, przeglądy.
Dzięki temu wiem ile kosztuje utrzymanie samochodu.
 
Odpowiedz
#41
(06-02-2017, 19:19:40)misda napisał(a): @PESO bo to są wszystkie rzeczy które kupowałem do samochodu.
Zapisuje wszystko co kiedy jest robione i za ile, jakie części były kupowane, ubezpieczenie, przeglądy.
Dzięki temu wiem ile kosztuje utrzymanie samochodu.

Aaaaa ... to teraz rozumiem i gratuluję skrupulatności.
Dzięki za odpowiedź i Serdecznie Pozdrawiam
Cool
Niniejszy post jest wyrazem prywatnej opinii autora.
Korzystając z jego treści robisz to na własne ryzyko i odpowiedzialność.

Stan punktów - znów zero  Cool
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości