• Witamy w serwisie AutoWrzuta.pl
  • Zapraszamy na strony naszych Partnerów!
  • Chcesz, żeby Twój film był w tv? Czytaj ogłoszenia!
Witaj! Logowanie Rejestracja



Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przejazd kolejowy (Może kiedyś moje słowa uratują mu życie)
#1
Sad nie jestem żadnym nauczycielem ale kiedyś może wyjdzie mu to na dobre :okman:


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o0ga0TffOQg[/youtube]
MÓJ KANAŁ YOU TUBE KLIKNIJ W MIO
[Obrazek: f6b1916850527701m.jpg]
Stan pkt - 0
[Obrazek: 1178405.png]
 
Odpowiedz
#2
Hmmm, pewnie PESO mnie zmiesza z błotem jak zwykle, ale muszę, inaczej się uduszę.. Big Grin
@zybi, nie masz racji.. Niesłusznie chłopa zjechales..
Przecież sygnalizacja swietlna ma piewszenstwo nad znakami, skoro na tym przejeździe jest to znaku STOP po prostu nie ma.. Zacznie obowiązywać gdy sygnalizator i rogatki się zepsują..
@PESO - co ty na to ?? Wyciągnij artykuł z kapelusza..
Jedyne do czego można się przyczepić to, że TIR nie zwolnił przed przejazdem..
Co wy na to ??
 
Odpowiedz
#3
No fakt Confusedhock: tyle tylko że na filmiku widać tabliczkę że jest awaria , ale nawet gdyby nie było tej tabliczki i działały by światła rogatki , jaki sens miał by postawić tam znak STOP ???
Sorki myślałem że wszyscy wiedzą po co stoi znak stop na przejeździe z rogatkami i światłami , to chyba oczywiste że rogatki i sygnalizacja jest POPSUTA :!!!: :!!!: :!!!:

ERAGON nie zawsze masz rację Big GrinD
MÓJ KANAŁ YOU TUBE KLIKNIJ W MIO
[Obrazek: f6b1916850527701m.jpg]
Stan pkt - 0
[Obrazek: 1178405.png]
 
Odpowiedz
#4
Eragon napisał(a):Co wy na to ??

@Eragon, no niestety ... wtopiłeś.

Proponuję mniej sarkazmu względem PESO, ja się z nim także nie zawsze zgadzam, ale walczę na argumenty, a nie na uszczypliwości.
Punkty ? Jak pozyskam, to się pochwalę.
Moja kamera: mini 0806
 
Odpowiedz
#5
zybi2008 napisał(a):na filmiku widać tabliczkę że jest awaria
Qlva, na telefonie oglądałem filmik - sorry, macie rację. Tabliczka jest pod znakiem STOP .. :yahoo:
Ale mimo wszystko - zahaczenie o przepisy da niektórym do myslenia zapewne. Mam nadzieje, że nie pójdzie ta nasza dyskusja na darmo.. :helou:
Szofer napisał(a):wtopiłeś.
No, zdarza się.. Confusedhock2:
Szofer napisał(a):mniej sarkazmu względem PESO
Przecież nic nie mówię.. :okman:
zybi2008 napisał(a):ERAGON nie zawsze masz rację
Nie zawsze, a ty nigdy - nie masz prawa łamać regulaminu.. Popraw wpis kolorowy..
Nie mówiąc o ortografii na filmiku.. No comment.. :placzek:
 
Odpowiedz
#6
Eragon napisał(a):
zybi2008 napisał(a):Ale mimo wszystko - zahaczenie o przepisy da niektórym do myslenia zapewne. Mam nadzieje, że nie pójdzie ta nasza dyskusja na
Nie mówiąc o ortografii na filmiku.. No comment.. :placzek:

1) Zahaczenie o przepisy nawet nie ma sensu bo ma się ni jak do oczywistego !!!
2) Niestety nie wiem czemu ale mój vegas nie zawsze chce pisać po polskiemu ś,ć, itd klikając z altem wyskakują mi inne komendy niestety

3) na telefonie też widać tabliczkę , sprawdzałem Big GrinD
MÓJ KANAŁ YOU TUBE KLIKNIJ W MIO
[Obrazek: f6b1916850527701m.jpg]
Stan pkt - 0
[Obrazek: 1178405.png]
 
Odpowiedz
#7
Tak się akurat składa, że pracuję w firmie kolejowej. To mnie nauczyło respektu dla przekraczania wszystkich przejazdów kolejowych (zarówno strzeżonych jak i niestrzeżonych). Nawet w sytuacji gdy rogatki są podniesione a sygnalizacja nie zabrania nam wjazdu.

Podzielę się z Wami, przykładami z mojej firmy z ostatnich 12 miesięcy, poniżej autentyczne kopie raportów jakie otrzymuję (usunąłem jedynie nazwiska i nazwy miejscowości)

Cytat:Przykład 1:

„… maszynista D zgłosił że użył hamowania nagłego na przejeździe kolejowym kategorii A w …. ponieważ przejazd nie był zamknięty i znajdowały się dwa samochody osobowe.
… maszynista D po zahamowaniu z rozpędu wjechał na przejazd lokomotywą oraz trzema wagonami , dróżnik wyszedł zamknął rogatki i maszynista D bezpiecznie opuścił przejazd.”

Cytat:Przykład 2:

„O godzinie 20:40 maszynista M zgłosił ,że w czasie prowadzenia pociągu relacji … na przejeździe strzeżonym kategorii „A” w rejonie stacji … samochód wjechał na przejazd mimo podawania sygnału Baczność. Maszynista wdrożył hamowanie nagłe i samochód w ostatniej chwili zjechał z przejazdu. Po zatrzymaniu pociągu maszynista powiadomił dyżurnego ruchu o zaistniałym zdarzeniu oraz Policję, która odmówiła przyjazdu z powodu braku sprawcy .Maszynista nie stwierdził uszkodzeń w taborze i po uzgodnieniu z dyżurnym ruchu kontynuuje jazdę.”

Cytat:Przykład 3:

„W dniu dzisiejszym … maszynista W prowadzący pociąg relacji … około godziny 13.45 zgłosił zdarzenie pomiędzy stacjami … w kilometrze … w lokomotywę …. na przejeździe kolejowym niestrzeżonym wjechał samochód ciężarowy Volvo o numerze rej. …. Informacje te proszę potraktować jako wstępne. Na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie określić ewentualnych strat materialnych, maszyniście nic się nie stało, kierowca samochodu prawdopodobnie ma złamaną rękę pogotowie zabrało go do szpitala w … Na miejsce została wezwana również policja. O zdarzeniu poinformowany zostali przedstawiciele PKP PLK. „

Poniżej zdjęcie z ostatniego przykładu:

[Obrazek: lo3hgj.jpg]

Pozdrawiam
:helou:

P.S.

@Szofer dzięki :okman:

@Eragon - myślę, że nikt tu nie jest Twoim osobistym wrogiem co nie znaczy, że zawsze musimy się we wszystkim zgadzać, a tak przy okazji zauważ, że w kwestii zawracania na skrzyżowaniu mieliśmy identyczne zdanie Big GrinD
Niniejszy post jest wyrazem prywatnej opinii autora.
Korzystając z jego treści robisz to na własne ryzyko i odpowiedzialność.

Stan punktów - znów zero  Cool
 
Odpowiedz
#8
Eragon napisał(a):Hmmm, pewnie PESO mnie zmiesza z błotem jak zwykle, ale muszę, inaczej się uduszę.. Big Grin
@zybi, nie masz racji.. Niesłusznie chłopa zjechales..
Przecież sygnalizacja swietlna ma piewszenstwo nad znakami, skoro na tym przejeździe jest to znaku STOP po prostu nie ma.. Zacznie obowiązywać gdy sygnalizator i rogatki się zepsują..
@PESO - co ty na to ?? Wyciągnij artykuł z kapelusza..
Jedyne do czego można się przyczepić to, że TIR nie zwolnił przed przejazdem..
Co wy na to ??

Rozumiem, że kwestia przejazdu kolejowego z filmu @Zibiego została rostrzygnięta ale przyznaje, że mnie zafrapowałeś.

Czy mam rozumieć, że skoro zarówno rogatki jak i sygnalizacja na poniższym przejeździe są sprawne to wg Ciebie znak stop można zignorować. Czy tak?
Możesz wskazać nie obrażając się na wszystkich jaki przepis o tym mówi?

[Obrazek: fhpd29.png]
Niniejszy post jest wyrazem prywatnej opinii autora.
Korzystając z jego treści robisz to na własne ryzyko i odpowiedzialność.

Stan punktów - znów zero  Cool
 
Odpowiedz
#9
tu możemy się opierać na ważności sygnałów wymienionej kilka postów wcześniej.....na wielu skrzyżowaniach z sygnalizacją stoją znaki podporządkowania i stopu, normalnie nikt nie zwraca na nie uwagi
0 pkt Big Grin
 
Odpowiedz
#10
PESO napisał(a):Możesz wskazać nie obrażając się na wszystkich jaki przepis o tym mówi?
mcmac napisał(a):możemy się opierać na ważności sygnałów
... czyli "hierarchii znaków i sygnałów drogowych" ..
Cytat:Art. 5.
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
Skoro znak B-20 "reguluje pierwszeństwo..." (chyba nie zaprzeczysz ??), to czemu nie zastosować sie tutaj do tego przepisu ??
Wiem, wiem.. Powiesz, że tory to nie droga, a przecięcie się torowiska z drogą nie jest zdefiniowane jako skrzyzowanie.. Fakt, literalnie nie jest, ale przecież zasady pierwszeństwa są na takim przecięciu/skrzyżowaniu ustalone..
Ja jednak byłbym za stosowaniem się do tego przepisu..
W sumie niewiele się stanie jeśli pojazd się zatrzyma przed przejazdem, ostrożności nigdy za wiele..
Czyli praktycznie możemy mieć inne zdanie, a prawda będzie tego co przeżyje na tym przejeździe.. Big GrinD

P.S. wrzucę fotkę przejazdu 'prawidlowego" czyli ze światłami ale bez STOPu.. Jak zrobię..
 
Odpowiedz
#11
Tylko tak się zastanawiam co do zastosowania tego przepisu...
Gdy mamy skrzyżowanie ze znakiem STOP i działającą sygnalizacją to wiadomo, że znak nie obowiązuje gdyż zasady pierwszeństwa reguluje właśnie ta sygnalizacja.
W przypadku przejazdu kolejowego, sygnalizacja niejako reguluje zasady pierwszeństwa dopiero gdy nadaje sygnał czerwony "stój". Gdy jest wyłączona to przecież nie nadaje sygnału zielonego - wyłączona de facto o niczym nie mówi, więc stosujemy się do znaków. Tak ja bym to widział Smile

Inna sprawa, że taka debata nie powinna mieć w ogóle miejsca gdyż znak STOP, według rozporządzenia umieszcza się "przed przejazdem kolejowo-drogowym kategorii D, na którym nie są zachowane warunki widoczności na przejeździe kolejowo-drogowym, przed przejazdami kolejowo-drogowymi kategorii A, B i C, w przypadkach określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia". Załącznik nr 4 mówi, o sposobie zabezpieczania przejazdu gdy nie działają urządzenia.
Czyli przejazd z działającymi zabezpieczeniami i znakiem STOP jest oznakowany nieprawidłowo.
Ale uważać warto Smile
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości