(03-07-2018, 11:41:01)andrejef napisał(a): Pizdys, a co powiesz na gotowy projekt bez żadnej zabawy z 6 miesięczną gwarancją myślę, że koszt pojedynczych elementów byłby taki sam, a może i większy.
https://www.bto.pl/produkt/36518/akumula...-128v-10ah
kurcze...hmmm... no dokladnie taki jaki chcialem zbudowac
Ahh Ci "Polacy" - wszystko maja zanim jeszcze czlowiek o tym pomysli, i to nawet w dobrej cenie (co jest niespotykane)
@
andrejef, naprawde dobry przyklad!
Warto jeszcze zadzwonic i zapytac czy ten power bank bedzie dzialal gdy bedzie zasilany ~14.4V z samochodowego alternatora (to ponizej limitu, ale warto sie upewnic) oraz czy przy wiekszym natezeniu niz dopuszczalne nie bedzie odcinany, ale z tego co widze powinien dzialac.
Tak wiec jeszcze obudowa, i tyle... ahhh, bym zapomnial, warto im powiedziec aby go "zbudowali" z mysla o tym, ze bedzie w samochodzie, to znaczy tak aby kable byly trzymane solidnie, najlepiej aby byly przyklejone i sztywne, bo wibracje w samochodzie na "Polskich drogach" po czasie moga urwac przewody...
Oczywiscie ze wzgledu na duzy prad ladowania taki power bank moze byc zasilany tylko po przez bezposrednie podlaczenie pod bezpiecznik ACC FUSE 20A,
To oznacza ze power bank naladuje sie w okolo 20-30min pradem 20A, po czym kamera 1CH bedzie dzialac, no grubo ponad 70-80godzin (tak na moje oko), problem ktory moze sie "objawic" to topienie sie bezpiecznika 20A (bez jego przepalenia), z uwagi ze prad ladowana zrowna sie bezpiecznikowi, mozliowe ze trzeba bedzie podmienic bezpiecznik na 30A z czego tutaj juz instalacja przewodow w samochodzie moze byc za slaba, chyba ze "podepniemy" sie pod akcesoria ktore w samochodzie nie sa zainstalowane ale jest wolny bezpiecznik z przewodami, wtedy mona by sie podlaczyc pod np "podgrzewane siedzienia" ktore juz maja domyslnie 30A i wytrzymaja ladowanie tego power banku.
Mam nadzieje, ze rozumiecie o co mi z tymi "bezpiecznikami" chodzi
po prostu ten od zapalniczki (ACC) ma 20A lub czasem nawet 15A, a ten power bank ma ladowanie 20A, wiec bedzie topil bezpiecznik (nie przepalajac go),
aby tego uniknac mozna podmienic bezpiecznik na 30A ale niewiadomo jak instalacja to zniesie (teoretycznie nie jest to dopuszczalne), wiec
mozna by sie jeszcze podpiac pod "podgrzewane siedzienia" ktorych np nie ma w samochodzie ale jest miejsce na bezpiecznik, wtedy wpinamy 30A i bateria bedzie sie ladowac bez problemu.
Chodzi o to aby bateria ladowala sie tylko wtedy kiedy silnik jest odpalony, no bo jaki jest sens wyladowywac Akumulator aby ladowac power bank na parkingu, skoro power bank ma "oszczedzac" akumulator....
jak macie jakies "pomysly" i sugestie, to smialo piszczie w temacie. - wspolnie pomyslimy, i napewno nie ma problemu ktorego wspolnymi silami nie rozwiazemy.