Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
powerbank pod kamerę
#12
[Obrazek: 2018062815.jpg]

[Obrazek: 201806tdt.jpg]

[Obrazek: 201806ada.jpg]

[Obrazek: 201806qlq.jpg]

[Obrazek: 201806bsb.jpg]

[Obrazek: 201806iui.jpg]

ja zbudowalem:

1 kanalowa kamera typu A119 dziala "wieki" - a dokladniej: 65godzin po okolo 1.30min ladowania
2 kanalowa kamera typu DR750S dziala 35godzin...

to tylko moje "Przymiarki" do wiekszego projektu ktory z czasem wam pokaze...

generalnie moza to zbudowac tanio,
do mojej baterii moge dokladac kolejne ogniwa, oraz dopasowac obudowe... mozna kupic lepszy BMS (szybciej ladujacy, sa tez z Bluetoothem),
swoj zbudowalem "po taniosci" aby dokonywac pomiarow, testy, i potwierdzam:

Dla chcacego nic trudnego, wszystkie czesci sa dostepne.

taki powerbank na LifePO4 bedzie dzialal ponad 10lat bez problemu,
jest bezpieczny latem, zima za sprawa technologii LiFePO4,
Utrata pojemnosci jest znikoma bo LiFePO4 zaczynaja tracic pojemnosc po 3000x ladowan (za ile lat mi sie uda to osiagnac?) 10-20lat skoro kamera po 1 ladowaniu dziala prawie 2dni?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#13
@pizdys, brawo Ty
Jaka jest pojemność Twojego powerbanka?
Ja na razie zmuszony jestem do wstrzymania się budowy swojego, czekam na rozwój wypadków odnośnie spraw zawodowych, może być tak niestety, że samochód będzie rzadziej użytkowany i na znacznie krótszych dystansach.
Punkty: 0
Kamery: Przód - Viofo A119-G V3  / Tył - CVR-A7810-G PRO
Była: Mobius ActionCam V3 Lens C2
 
Odpowiedz
#14
Brawo ja Wink

mam 3x baterie polaczone rownolegle w szeregu po 4(S) czyli:
(kazda bateria ma 3.0Ah@3.2V typ: 26650 LiFePO4)

3000mAh x 3 = 9000mAh@12V (108Wh)
przy 5V byloby to 21600mAh, czyli zblizona pojemnosci do Cellinka NEO9 ktory kosztuje 1100zl

swoj power bank zbudowalem w cenie nie przekraczajacej 500zl
najdrozsze sa baterie i tutaj nawet wskazane jest kupic dobre i nie szukac "tanich" i nie sprawdzonych producentow,
dobre marki baterii to:
Headway
A123
Winston
Sinopoly

Budowa tego to czysta przyjemnosc, pamietac trzeba aby kazda bateria byla tak samo naladowana przy skladaniu.
Problem jest tu taki, ze "apetyt rosnie w miare jedzenia" i raz zbudowany power bank - wymusza budowe wiekszego/lepszego (patrzac jakie to proste i skuteczne).

Teraz bym bral baterie typu: 3.2V 10Ah 38120 bo nie trzeba ich spawac (sa sruby mocujace) sa wiesze i lepsze w cenie niewiele wiekszej...ale jak zawsze na bledach "Admina" mozecie sie uczyc Wink Jak macie jakies pytania techniczne to smialo pytajcie.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#15
(28-06-2018, 22:51:49)pizdys napisał(a): Brawo ja Wink

mam 3x baterie polaczone rownolegle w szeregu po 4(S) czyli:
(kazda bateria ma 3.0Ah@3.2V typ: 26650 LiFePO4)

3000mAh x 3 = 9000mAh@12V (108Wh)
przy 5V byloby to 21600mAh, czyli zblizona pojemnosci do Cellinka NEO9 ktory kosztuje 1100zl

swoj power bank zbudowalem w cenie nie przekraczajacej 500zl
najdrozsze sa baterie i tutaj nawet wskazane jest kupic dobre i nie szukac "tanich" i nie sprawdzonych producentow,
dobre marki baterii to:
Headway
A123
Winston
Sinopoly

Budowa tego to czysta przyjemnosc, pamietac trzeba aby kazda bateria byla tak samo naladowana przy skladaniu.
Problem jest tu taki, ze "apetyt rosnie w miare jedzenia" i raz zbudowany power bank - wymusza budowe wiekszego/lepszego (patrzac jakie to proste i skuteczne).

Teraz bym bral baterie typu: 3.2V 10Ah 38120 bo nie trzeba ich spawac (sa sruby mocujace) sa wiesze i lepsze w cenie niewiele wiekszej...ale jak zawsze na bledach "Admina" mozecie sie uczyc Wink Jak macie jakies pytania techniczne to smialo pytajcie.

Pizdys, a co powiesz na gotowy projekt bez żadnej zabawy z 6 miesięczną gwarancją  Arrow  myślę, że koszt pojedynczych elementów byłby taki sam, a może i większy. 

https://www.bto.pl/produkt/36518/akumula...-128v-10ah


Teraz tylko czekać aż VIOFO wprowadzi "Low-Bitrate" i można kupować  Big Grin
Czy myślisz, że lepiej dać połowę mniej i kupić adapter zasilania np. Vico Power-PLUS  Huh
 
Odpowiedz
#16
(03-07-2018, 11:41:01)andrejef napisał(a): Pizdys, a co powiesz na gotowy projekt bez żadnej zabawy z 6 miesięczną gwarancją  Arrow  myślę, że koszt pojedynczych elementów byłby taki sam, a może i większy.

https://www.bto.pl/produkt/36518/akumula...-128v-10ah


Teraz tylko czekać aż VIOFO wprowadzi "Low-Bitrate" i można kupować  Big Grin
Czy myślisz, że lepiej dać połowę mniej i kupić adapter zasilania np. Vico Power-PLUS  Huh

Właśnie chciałem sobie zbudować, a tu gotowiec(dzięki). Godne zastanowienia. A co do VP-P to jednak stałe drenowanie w zimie akku tak czy inaczej. Przy tej całej elektronice, startstopie, alarmach i czujnikach nie jestem przekonany czy VP-P potrafi zadbać o właściwe napięcie na akku przy odpalaniu. Jednak wole pakiecik LiFePO4, który przeżyje akumulator w aucie bez żadnych ubytków. A rano auto zawsze odpali.

Było: Eyes
Było: A119S GPS
Jest: A129Duo GPS
 
Odpowiedz
#17
(03-07-2018, 11:41:01)andrejef napisał(a): Pizdys, a co powiesz na gotowy projekt bez żadnej zabawy z 6 miesięczną gwarancją  Arrow  myślę, że koszt pojedynczych elementów byłby taki sam, a może i większy. 

https://www.bto.pl/produkt/36518/akumula...-128v-10ah

kurcze...hmmm... no dokladnie taki jaki chcialem zbudowac Big Grin
Ahh Ci "Polacy" - wszystko maja zanim jeszcze czlowiek o tym pomysli, i to nawet w dobrej cenie (co jest niespotykane) Wink
@andrejef, naprawde dobry przyklad!

Warto jeszcze zadzwonic i zapytac czy ten power bank bedzie dzialal gdy bedzie zasilany ~14.4V z samochodowego alternatora (to ponizej limitu, ale warto sie upewnic) oraz czy przy wiekszym natezeniu niz dopuszczalne nie bedzie odcinany, ale z tego co widze powinien dzialac.

Tak wiec jeszcze obudowa, i tyle... ahhh, bym zapomnial, warto im powiedziec aby go "zbudowali" z mysla o tym, ze bedzie w samochodzie, to znaczy tak aby kable byly trzymane solidnie, najlepiej aby byly przyklejone i sztywne, bo wibracje w samochodzie na "Polskich drogach" po czasie moga urwac przewody...

Oczywiscie ze wzgledu na duzy prad ladowania taki power bank moze byc zasilany tylko po przez bezposrednie podlaczenie pod bezpiecznik ACC FUSE 20A,
To oznacza ze power bank naladuje sie w okolo 20-30min pradem 20A, po czym kamera 1CH bedzie dzialac, no grubo ponad 70-80godzin (tak na moje oko), problem ktory moze sie "objawic" to topienie sie bezpiecznika 20A (bez jego przepalenia), z uwagi ze prad ladowana zrowna sie bezpiecznikowi, mozliowe ze trzeba bedzie podmienic bezpiecznik na 30A z czego tutaj juz instalacja przewodow w samochodzie moze byc za slaba, chyba ze "podepniemy" sie pod akcesoria ktore w samochodzie nie sa zainstalowane ale jest wolny bezpiecznik z przewodami, wtedy mona by sie podlaczyc pod np "podgrzewane siedzienia" ktore juz maja domyslnie 30A i wytrzymaja ladowanie tego power banku.

Mam nadzieje, ze rozumiecie o co mi z tymi "bezpiecznikami" chodzi Wink
po prostu ten od zapalniczki (ACC) ma 20A lub czasem nawet 15A, a ten power bank ma ladowanie 20A, wiec bedzie topil bezpiecznik (nie przepalajac go),
aby tego uniknac mozna podmienic bezpiecznik na 30A ale niewiadomo jak instalacja to zniesie (teoretycznie nie jest to dopuszczalne), wiec
mozna by sie jeszcze podpiac pod "podgrzewane siedzienia" ktorych np nie ma w samochodzie ale jest miejsce na bezpiecznik, wtedy wpinamy 30A i bateria bedzie sie ladowac bez problemu.

Chodzi o to aby bateria ladowala sie tylko wtedy kiedy silnik jest odpalony, no bo jaki jest sens wyladowywac Akumulator aby ladowac power bank na parkingu, skoro power bank ma "oszczedzac" akumulator....

jak macie jakies "pomysly" i sugestie, to smialo piszczie w temacie. - wspolnie pomyslimy, i napewno nie ma problemu ktorego wspolnymi silami nie rozwiazemy.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#18
Witam,

Planuje zakupić Blackvue Magic Ultra Batory B-124. Moje pytanie brzmi czy podłączajac ten sprzęt do bezpiecznikow utracę fabryczną gwarancję producenta na auto?



Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 
Odpowiedz
#19
ten akumulator wygląda też ciekawie:

https://www.sonarsklep.pl/akumulator-lit...p-835.html
 
Odpowiedz
#20
@bartek1453, Blackvue -B-124 to profesjonalna bateria, i taka radze kupic,
ale jak Cie nie stac i szukasz "tanszych" opcji, ktore nie sa az tak dobrze zbudowane, to wtedy mozna "kombinowac" z wlasnymi projektami jak wyzej -to tylko pomysl, ale kazdy moze go sobie sam zrealizowac pod warunkiem, ze wie jak i ma "minimalna wiedze" o elektronice.
Osobiscie radze kupic gotowy power bank typu B-124 albo Cellink NEO - bo to sa gotowe bardzo profesjonalne power banki (bezpieczne i przygotowane do pracy do kamer samochodowych), nie zawiedziesz sie, bo placisz za cos co jest wartre tych pieniedzy.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#21
@pizdys

Czy podłączajac b-124 do bezpiecznikow utracę fabryczną gwarancję producenta na auto?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 
Odpowiedz
#22
@bartek1453, watpie, ale zawsze mozna go "wypiac" zaraz przed wizyta w servisie....
alternatywnie mozna ladowac Cellinka z zapalniczki wiec napewno nie tracisz gwarancji.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 2 gości