• Witamy w serwisie AutoWrzuta.pl
  • Zapraszamy na strony naszych Partnerów!
  • Chcesz, żeby Twój film był w tv? Czytaj ogłoszenia!
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
powerbank pod kamerę
Witam

Od dwóch tygodni mam Viofo A129G-Duo + Viofo Hardware Kit ACC (HK3)

Zastanawiam się nad dodatkowym zasilaniem do trybu parkingowego. Powe bank Cellink jest najlepszy, ale stanowczo za drogi. Postanowiłem sam zrobić taki Powe bank i wymyśliłem coś takiego:

• Moduł ładowania dodatkowego akumulatora separator SA40
• Akumulator Żelowy TOYAMA 18Ah 12V NPG18

W związku z tym mam pytanie, co o tym sadzicie, wady zalety, może ktoś ma coś takiego i używa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Odpowiedz
(12-08-2020, 09:51:41)dareks69 napisał(a): Witam

Od dwóch tygodni mam Viofo A129G-Duo + Viofo Hardware Kit ACC (HK3)

Zastanawiam się nad dodatkowym zasilaniem do trybu parkingowego. Powe bank Cellink jest najlepszy, ale stanowczo za drogi. Postanowiłem sam zrobić taki Powe bank i wymyśliłem coś takiego:

• Moduł ładowania dodatkowego akumulatora separator SA40
• Akumulator Żelowy TOYAMA 18Ah 12V NPG18

W związku z tym mam pytanie, co o tym sadzicie, wady zalety, może ktoś ma coś takiego i używa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Specyfikacja mówi, że pracuje od -20st do +50st - więc w upał może być nieciekawie np. parking przed hipermarketem w pełnym słońcu.

Myslę także, że separator nie jest potrzebny - mam powerbanka na ogniwach  LiFePO4 i ładowanie jest w trakcie normalnej pracy z bezpiecznika zapalniczki (tzn. jak włączony jest silnik to altek ładuje powerbanka i zasila kamerkę, jak gaśnie silnik to kamera jest zasilana z powerbanka)
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY
Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
 
Odpowiedz
+ 50 spoko mam miejsce w bagażniku a właściwie w takiej komorze blisko nadkola gdzie jest odprowadzanie ciepła z auta.

Separator jest konieczny ponieważ to jest dodatkowy akumulator i będzie ładowany przez alternator w czasie jazdy.

Za dwa trzy dni narysuję schemat jak ja to widzę i co wy o tym sądzicie.

Chcę zbudować układ całkowicie automatyczny.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Odpowiedz
Małe światełko w tunelu.
U braci ryżowych znalazłem fajną przetwornicę: na wejściu 9-35V na wyjściu 14.5V - obciążenie max.22A.
Miłe zaskoczenie, bo obudowa aluminiowa, bardzo dobrze wykonana, w kształcie radiatora. Od spodu zalana tworzywem.
Od wczoraj robię testy pod obciążeniem - służą mi do tego 3 żarówki H7 - 55W każda.
Wczoraj spaliłem zasilacz komputerowy - przy jednej żarówce jeszcze dawał radę, ale 2 go już pokonały. Myślałem już, że znowu trafiłem na "chińszczyznę".
Dzisiaj podpiąłem zasilacz montażowy 12V 25A - zero problemów na 3 żarówkach.
Po 20 minutach obciążenia 165W przetwornica miała max.40 stopni. A tyle mój powerbank nie weźmie Smile
Jak widać na załączniku, napięcie przy takim obciążeniu trzyma się na 14.40V - przy jednej żarówce było 14.52V.

stanowisko testowe Smile
   

Częściowo widać na mojej "płytce drukowanej" resztę części do modułu zasilania - robię opóźniony start ładowania ok.20s (regulacja od 0 do 100s - zmodyfikowałem kupny przekaźnik z opóźnieniem 0-10s, poprzez wymianę kondensatora o 10x większej pojemności). Opóźnienie potrzebne jest, bo w tej sytuacji BMS będzie ładował powerbank zaraz po odryglowaniu samochodu. W planach mam dodanie przycisku "resetującego" opóźnienie - awaryjnie w zimie, jakbym nie mógł odpalić od razu auta.
Podmienię też BMS na bardziej "pro" Smile
   

Mam nadzieję, że w końcu wykorzystam 100% pojemności ogniw
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY
Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
 
Odpowiedz
Konkretnie!
Przypomnij mi prosze (wiem ze pisales),
do jakiego poziomu Twoj alternator laduje? Ile brakuje do 14.6?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
(14-08-2020, 13:24:00)pizdys napisał(a): Konkretnie!
Przypomnij mi prosze (wiem ze pisales),
do jakiego poziomu Twoj alternator laduje? Ile brakuje do 14.6?

Altek daje do 14.4V
Spadek na diodzie zenera - tutaj jest różnie od 0.3 nawet do 0.7V (nie wiem, od czego to zależy).
Dodatkowo "wspaniały" BMS w samochodzie Wink
Teraz będę miał te 14.4V / 14.5V na wejściu powerbanku.
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY
Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
 
Odpowiedz
Czyli walka trwa o doladowanie ogniwa z 3.42V do 3.6V
Moim zdaniem to zysk 5-10% patrzac za zaraz za 3.45V ogniwo wchodzi na max:

Uwagi z moich doswiadczen na lifepo4:
Nie przekraczaj progu 3.6V na ogniwo, niestety pomimo roznych zrodel mowiacych o tym ze ogniwo lifepo4 moze bezpiecznie i bez degradacji wejsc na 3.8V jest klamstwem. Testowalem ogromna ilosc roznych lifepo4 i w kazdym ogniwie ktore trzymalem na 3.8V przez tydzien odnotowalen straty 3-13%. Podczas gdy przy 3.6V nie bylo wiecej niz 1%.

Dolny prog jest trudny do ustalenia, ale napewno przy 2.5V zadnej utraty nie odnotowalem, i nie doszlo do zadnych uszkodzen, nawet pozostawiajac ogniwa w takim stanie przez 2mce.

Najwiekszym zaskoczeniem bylo to ze testowalem ogniwa z Cellinka Neo6/neo9, ktore tez tracily zywotnosc przy trzymaniu ich na 3.8 (przez tydzien na ogniwo podawalem 3.8V). Utracily 4%! A w cellinku przy 100% naladowania ogniwo dostaje 3.85V. Byc moze to wraz z polaczeniem wysokich temperatur sprawia ze niezawodnosc Cellinkow NEO jest gorsza niz Cellinka B w ktorym bylo mniej ogniw i byly trzymana na 3.8V (a nie 3.85V jak w NEO)

[Obrazek: 36841420884144.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
(14-08-2020, 14:15:19)pizdys napisał(a): Czyli walka trwa o doladowanie ogniwa z 3.42V do 3.6V
Moim zdaniem to zysk 5-10% patrzac za zaraz za 3.45V ogniwo wchodzi na max:

...

Myślę, że nie tylko 5-10% - mam 2 ogniwa, którym" trochę wolniej idzie".
Przy nominalnym napięciu na wejściu myślę, że BMS dobije je więcej - przesunie się punkt odcięcia ładowania, po przekroczeniu max. progu dla któregoś z ogniw - finalnie zyskam najwięcej na maruderach.
Testy niedługo, jak poskładam to wszystko.
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY
Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
 
Odpowiedz
No tak zawsze jest ze 1 z ogniw nagle idzie w gore, podczas gdy reszta jeszcze zdaje sie absorbowac energie, ale z tego co widze u siebie te pozostale tez zaraz wskakuja na max.... i idealnie nigdy sie nie uda ich wyrównac, bo charakterystyka ladowania jest taka, ze przy koncu bateria nagle wchodzi na wysoki poziom a reszta nie ma czasu nadgonic.

Wtedy dziala "equalizer" lub "balancer", ktory celowo obciaza takie ogniwo (wchodzace na wysoki poziom), dajac ekstra czas pozostalym, albo malym prądem jest zabierana i przekazywana energia pozostalym ogniwom.

Osobiscie z tego co widze lepszym i wydajniejszym jest zwieranie/obciazanie ogniwa ktore wskakuje na wysoki poziom. Bo 1 z 4 ogniw jest ograniczane ale 3 na 4 jest wciaz w pelni ladowane, wiec korzystniej to wypada, niz przemieszczanie 1ampera miedzy ogniwami.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
(14-08-2020, 15:17:01)pizdys napisał(a): ...

Osobiscie z tego co widze lepszym i wydajniejszym jest zwieranie/obciazanie ogniwa ktore wskakuje na wysoki poziom. ...

Masz jakieś rozwiązanie - bo raczej BMS ze zwykłym balancerem tego nie załatwi.
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY
Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
 
Odpowiedz
Photo 
Narysowałem taki schemat i mam w związku z nim pytania ?

1. w którym miejscu można podłączyć przetwornice strefa A tak jak jest na rysunku czy w strefie B

Dodatkowy akumulator będzie w bagażniku w specjalnej wnęce w związku z tym będę zmuszony przeciągnąć tam przewody ładujące i tu następne pytanie

2. czy grubość przewodów jest odpowiednia 20mm2 od akumulatora do akumulatora


Załączone pliki
.pdf   2 Akumulator.pdf (Rozmiar: 1.38 MB / Pobrań: 42)
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości