09-10-2018, 15:50:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2018, 16:26:43 przez pizdys.)
@zarebski81, jak wspomnial @marekelb, nie ma jeszcze w sprzedazy, kilka osob ma ten kabel bo Viofo wykazalo dobry gest oferujac testowy kabel wybranym osobom (mnie sie tez "dostalo" choc szczegolnie sie o to nie prosilem).
Instalacja jest stosunkowo prosta:
+ kabel HardWire Viofo ma 3 zyly wejsciowe - ktore musza byc wpiete w skrzynke bezpiecznikow w/g oznaczen:
http://www.trajano.webd.pl/mybb/showthre...#pid266455
Zolty - (oznaczony jako ACC):
ten kabel musi byc wpiety w miejsce bezpiecznika na ktorym pojawia sie +12V tylko w momencie odpalenia silnika, wazne aby nie byl to "wazny" bezpiecznik (nie od Air Bag czy swiatla, wycieraczki bo jak cos bedzie nie tak tracimy ta funkcje w samochodzie)
bezpiecznikami ktore mozna uzyc (warto sprawdzic czy napewno podaje +12 po odpaleniu):
Cigar Lighter fuse (zapalinczka kierowcy), nie w bagazniku bo tam czesto +12V jest non stop.
heated seat (podgrzewane siedzenia), lub inne extra funkcje ktorych nie musi byc w samochodzie ale jest np puste miejsce na bezpiecznik
Rear wiper - tylna Wycieraczka (no Kombi, lub w przypadku auta Sedan moze byc puste miejsce na bezpiecznik ktory wystarczy wstawic) - wazne aby byly tam terminale zasilajace
Czerwony - (oznaczony jako B+/Batt/+12)
ten przewod musi byc podlaczony pod stale zrodlo zasilania, bo kamera wykorzystuje to zasilanie aby dzialac w trybie parkingowym a ponadto sprawdzany jest tu stan wyladowania akumulatora (tylko z kablem HardWire Viofo)
bezpiecznikami ktore mozna uzyc:
Car Emergency light fuse (swiatla awaryjne) - tu zawsze jest +12V i sa to niezagrazajace "zyciu" funkcje
bezposredni terminal +12V na akumulatorze
czarny przewod - (oznaczony jako GND):
to klaczycznie masa/-12V, laczymy z uziemnieniem samochodu, np srubka mocujaca,
WAZNE: srubka musi byc czysta, niepomalowana na czarno lub plastikowa, mozna uzyc papieru sciernego aby oczyscic polaczenie,
nizej zdjecie pokazujace:
- gorna srubka ma pod spodem plastikowa obudowe (nie jest ona masowa)
-dolna jest w metalowej konstrukcji samochodu (b.dobre uziemnienie, bo i sama srubka jest czysta i jest ona zuemieniem juz dla czesci obecnych akcesoriow)
WAZNE:
Wszystko musi byc zrobione solidnie, kable musza byc dobrze polaczone, solidnie wpiete oraz dobrze aby o nic nie ocieraly krawedziami - bo z czasem moga sie przetrzec i np dotknac metalowej blachy w samochodzie (a to jest masa) i zwarcie gotowe.
W obiegu instalacji w samochodzie ida natezenia ponad 1000Amper ktore z latwoscia zapala kazdy przewod w mniej niz 10sek - pozar auta gotowy!
Nie na darmo standardowe kable w samochodzie sa owijane dodatkowym materialem oraz mocowane co kilka cm specialnymi objemkami.
chyba kazdy z nas zna zasade:
kiedy cos sie dymi w samochodzie to zanim wezmiemy gasnice najpierw odlaczamy akumulator (bo kable beda sie palic lawinowo), ta zasada dotyczy wszystkiego - nie tylko kamer w samochodzie, ale kazdej sytuacji.
#hardwireviofo , #hwviofo , #viofohwcable , #hwconnection , #hw
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.