(15-12-2018, 18:34:58)DiA napisał(a): marekelb dostałem prozycję rozwiązania problemu podłączenia przez kabel otg taki np. https://allegro.pl/kabel-katowy-y-otg-ho...29291.html
tylko jeszcze przejściówki by trzeba było dokupić.
Co o tym myślisz?
Wybacz, ale kto Ci takie rozwiązanie podał i gdzie miałbyś go podłączyć?
Powerbank daje 5V, a hardwire potrzebuje na wejściu 12V i tu trzeba szukać rozwiązania. Sam kabel OTG nic nie zmienia.
Poszło mobilnie.
Nie chce nikogo urazić, każda próba jest dobra.
Masz większą wiedzę dlatego napisałem tutaj.
Pozdrawiam
15-12-2018, 21:16:39 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2019, 16:50:57 przez marekelb.)
Domyślam się jedynie, że ten kabel OTG w zastępstwie hardwire. Mogłoby to częściowo zadziałać, bo OTG ma połączone piny 4 i 5, ale bez możliwości sterowania, czyli cały czas miałbyś tryb parkingowy bez względu na to czy stoisz, czy jedziesz. Nie o to chodzi.
Mała poprawka.
OTG ma połączone piny 4 (SENSE/ID) i 5 (GND), a kamerka musiałaby mieć zmostkowane piny 1 (+5V) i 4 (SENSE/ID), żeby low-bitrate działał cały czas bez możliwości sterowania. Tak na początku zrobił @pizdys: czytaj #219, więc z kablem OTG nawet to nie zadziała.
Taki mógłby zadziałać, ale z ręcznym załączaniem. Zamiast viofo hardwire.
A jak byś dał przekaźnik samochodowy, to ten sterowałby obwodem trybu parkingowego +5V z powerbanku zamiast przełącznika ręcznego.
To tylko teoria, nie potwierdzona praktyką, więc proszę ostatecznie nie kierować się tymi schematami, dopóki ktoś potwierdzi lub zaprzeczy prawidłowość działania.
16-12-2018, 17:19:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-01-2019, 16:50:10 przez marekelb.)
No dobra. Poświęciłem się i sprawdziłem działanie A129 w trybie parkingowym przy zasilaniu powerbankiem 5V.
Poniższy wpis specjalnie dla @DiA, ale i dla innych, którzy chcą zasilać z powerbanku.
Oto co zrobiłem:
1. Zamiast powerbanku zasilanie dałem przez dowolny zasilacz samochodowy, który ma na wyjściu 5V, ale to nie ma znaczenia dla samego testu.
2. Jako, że mam Cellinka NEO9 i normalnie zasilanie kamery mam z niego, to odłączyłem wtyczkę 4-opinową w NEO, żeby nie było zasilania przez hardwire.
3. Rozebrałem obudowę hardwire.
4. Nie miałem wolnej wtyczki miniUSB, więc podłączyłem kabelki z USB +5V i GND do zacisków na wyjściu hardwire.
5. Kamera włączyła się w trybie parkingowym.
6. Po zmostkowaniu +5V pin 1 na pin 4 miniUSB, czyli w moim teście OUT+ i VCC+, kamera otrzymała dodatkowe napięcie ACC, czyli po zapłonie i przełączyła się w tryb jazdy.
7. Analogicznie działo się w drugą stronę. Po odłączeniu zasilania od pin-u 4 (VCC+) kamera przechodziła w tryb parkingowy.
Mogę potwierdzić, że oba schematy jak najbardziej działają:
Czyli można sobie zrobić kabelek sterowany ręcznie przełącznikiem, albo automatycznie po zapłonie przez przekaźnik.
Podsumowanie:
Do działania A129 z wykorzystaniem trybu parkingowego low-bitrate po zapłonie zasilanej z powerbanku 5V na wyjściu nie jest potrzebny kabel hardwire.
Wręcz nie może być on wykorzystany bezpośrednio, bo zasilany jest 12V, a powerbank ma 5V na wyjściu.
Niestety nie ma gotowych zestawów do kupienia, więc potrzebna jest wena twórcza i samemu zrobienie takiego okablowania.
Potrzebne będą:
1. Wtyk na kabel miniUSB - kątowy, prosty, jak komu pasuje.
2. Wtyk USB A może być już z przewodem, albo do montażu
3. Przewody
4. Przełącznik albo stycznik samochodowy
Całość zmontować w/g powyższych schematów w/g własnego gustu estetycznego i możliwości umiejscowienia.
Witajcie, zadam być może naiwne pytanie, ale czy jest możliwość odlaczenia tylnej kamery (nie poprzez odlaczenie od niej kabla-tego zrobić fizycznie nie mogę), aby zmniejszyć na parkingu pobór prądu? Tyłem parkuje prosto przy ścianie, więc nagrywanie cegieł mija się z celem.
@zarebski81 Fizycznie nie możesz odłączyć kabla wetkniętego w kamerkę z tyłu, czy kabla prowadzącego do tylnej kamerki od przedniej kamerki?
W opcjach raczej nie ma takiej możliwości, jedyne co możesz zrobić, to odłączać kabel. Może zamontuj sobie na kablu od kamery tylnej jakiś pstryczek, którym będziesz włączał i wyłączał kamerkę?
17-12-2018, 23:12:23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2018, 23:14:36 przez brzoza.)
To teraz ja. Problem ze spóźniającym się zegarem kamerki nadal występuje.
Od wczoraj wieczorem do dzisiaj rano było to około godziny, niby niewiele, ale za każdym razem włączać fifirifi, żeby ustawić zegar jest nużące.
Pizdys swego czasu napisał mi "wynonaj format, wgraj nowy fw, z loaderem, zrob reset". Myślałem, że to wina softu beta z LB, więc przełknąłem, bo reset i format nie pomogły. Teraz jest fw 1.5, który wgrałem i jest dalej to samo. Co znaczy z loaderem, bo nie kumam i nie mogę znaleźć. Fw 1.5 wrzuciłem na kartę w domu i zapakowałem do kamerki w aucie. Jakieś pomysły, czy słać ustrojstwo na gwarancję?
(17-12-2018, 23:03:24)marekelb napisał(a): Tylko podstawowe pytanie:
Jak zachowa się oprogramowanie przy odłączaniu tylnej kamery?
Dobre pytanie w sumie, chociaż jak odłączałem kamerkę u siebie, to nie zauważyłem nieprawidłowości. Jutro rano jak będę jechał do pracy, to sprawdzę jak to się zachowuje.
(17-12-2018, 23:12:23)brzoza napisał(a): To teraz ja. Problem ze spóźniającym się zegarem kamerki nadal występuje.
Od wczoraj wieczorem do dzisiaj rano było to około godziny, niby niewiele, ale za każdym razem włączać fifirifi, żeby ustawić zegar jest nużące.
Pizdys swego czasu napisał mi "wynonaj format, wgraj nowy fw, z loaderem, zrob reset". Myślałem, że to wina softu beta z LB, więc przełknąłem, bo reset i format nie pomogły. Teraz jest fw 1.5, który wgrałem i jest dalej to samo. Co znaczy z loaderem, bo nie kumam i nie mogę znaleźć. Fw 1.5 wrzuciłem na kartę w domu i zapakowałem do kamerki w aucie. Jakieś pomysły, czy słać ustrojstwo na gwarancję?
(17-12-2018, 23:03:24)marekelb napisał(a): Tylko podstawowe pytanie:
Jak zachowa się oprogramowanie przy odłączaniu tylnej kamery?
Dobre pytanie w sumie, chociaż jak odłączałem kamerkę u siebie, to nie zauważyłem nieprawidłowości. Jutro rano jak będę jechał do pracy, to sprawdzę jak to się zachowuje.
Też nie zauważyłem błędów - w trakcie "kładzenia" instalacji pod tapicerką kilkukrotnie odłączałem i podłączałem kabel - filmy były poprawnie zakończone i można było je oglądać.
A129G DUO GPS + EVO 256GB + Powerbank 10Ah DIY Ford Mondeo TDCi 2.0L PowerShift 2013
No więc buba (przynajmniej na wifi włączonym). Odłączyłem kamerkę tylną, obraz zrobił się czarny, na podglądzie przełączyło się z 1080+1080 na 1080 i 60 klatek i już myślałem, że jest ok, bo kamerka przednia pokazała obraz, ale nie zaczęła nagrywać dalej. Ponad to nie reagowała na nic i musiałem odłączyć zasilanie.
Co ciekawe odnośnie mojego problemu ze spowolnionym zegarem, po restarcie kamery czas był poprawny.
Przed restartem zegar wskazywał 0940 a była za kwadrans 13. Czyli spóźnia się około godziny na 12 godzin
Chyba napiszę do Viofo.