Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Akumulator
#12
tbirczyk napisał(a):najtańszy Chiński produkt nie spełni naszych oczekiwać

Bardzo generalizujesz .... kto nie ma chińskiej kamerki, niech pierwszy podniesie łapkę Big GrinD
Jakość ich pracy każdy z nas może zobaczyć na filmikach, gęsto tu zamieszczanych.
Punkty ? Jak pozyskam, to się pochwalę.
Moja kamera: mini 0806
 
Odpowiedz
#13
Nie mówię o elektronice typu kamerki.. Owszem te produkty przodują i są nie jednokrotnie dobrej jakości jednak opony to inna bajka, nie mówię o testach lecz o doświadczeniu. Szwagier ma wulkanizację i klienci czasami życzą sobie tanią chinkę i w większości wypadków na drugi rok kupują nowe a te opychają komuś innemu, podobnie czujniki abs do skody szkoda zakładać taki z 1/3 ceny oryginału bo nie jednokrotnie od razu trzeba wymieniać na nowy.. Kwestia części czy podzespołu.
 
Odpowiedz
#14
Kiedyś warto było dać więcej za aku ale teraz nawet te tzw markowe to już loteria, czyli jak masz farta to będzie ci długo służył, coraz częściej jest tak że jak kupi się ten tańszy to trafi się że będzie działał długo i dobrze tak jak ten tzw markowy. Ja kupiłem w IC 4Max i jakoś nie narzekam ile podziała to się zobaczy.
 
Odpowiedz
#15
Coś drogo na tym Ucando... Vartę Silver 77Ah u siebie w sklepie z akumulatorami kupiłem 90zł taniej
 
Odpowiedz
#16
Exide daje radę . Banner . Kozak mi padł tak jakby pękł , nie wiem . Czekam na rozpatrzenie reklamacji .
 
Odpowiedz
#17
AAA - będą świetne
Nie zasuwam !    Prędkość zabija !    Włącz myślenie.
Nie skreślaj życia tak prędko !    Żyj i pozwól żyć innym !
 
Odpowiedz
#18
Obecnie najlepszymi akumulatorami sa LifePO4 12.8V, w czym sa lepsze?

LiFePO4:
+ ilosc cykli ladowania siega 3000-5000x (zwykly aku ma 500x, czyli co 2-3lata wymiana)
+ przy zwarciu (wypadek) samochod nie stanie w plomieniach bo akumulator ma zabezpieczenie przeciwzwarciowe
+ ladowanie trwa 5 - 10x szybciej od zwyklego akumulatora (prad absorbcji to nawet 90Amp)
+ tego akumulatora nigdy sie nie wymiania (bo nigdy za zycia nie siegniesz iloscy cykli jego ladowania)
+ waga to 1/4 zwyklego akumulatora
+ Auto moze stac miesiacami bez obaw ze nie odpali...
+ 100Ah LifePO4 to prawdziwe 100Ah (zwykly akumulator 100Ah ma okolo 50Ah szczergolnie zima, przy czym 1x wyladowany i pozostawiony w tym stanie traci pojemnosc nawet o 50%)
+ zimy dla LifePO4 nie sa zadnym problemem, utrata pojemnosci to max 15% (zwykly aku to nawet 50%)
+ prad rozruchu siega 1000Amp (ruszy nawet 4 diesle V12 jednoczesnie)
+ mocne natezenie akumulatora sprawia ze samochod pracuje normalnie, nie ma problemu z przygasaniem swiatlel, radia, kamery, elektroniki przy odpalaniu silnika nawet po miesiacu stania zima...

wady:
- BMS akumulatora LiFePO4 nie pozwala na wieksze rozladowanie niz 10V, po przekroczeniu tej wartosci akumulator calkowicie sie rozlaczy, co w niektorych typach samochodow oznacza koniecznosc, adaptacji nowego akumulatora (ale w wiekszosci aut modul ladowania samochodu zapobiegnie tak glebokiemu wyaldowaniu akumulatora).
- cena, ale przy jego 5000x cyklach i szybkim ladowaniu, zapominamy o jakichkolwiek problemach z rozruchem, czy koniecznosci doladowywania...


co to znaczy 5000x cykli ladowania?
oznacza to ze akumulator jest wyladowany do 10V/0% a nastepnie w godzine do 14.8V/100% (jest to 1pelny cykl) 
aby wyladowac akumulator do 10V samochod musialby stac okolo 6mcy aby zejsc do tego poziomu, chyba ze zostawimy samochod na wlaczonych swiatlac cala noc do rana...choc i nawet 1 noc nie koniecznie wystarczy...
Latwo wiec stwierdzic, ze osiagniecie 5000x cykli graniczy z cudem... nawet jak uda sie codziennie go wyladowywac do 10V to 5000 / 365dni = 13lat po czym wtedy jego pojemnosc spadnie o 50% (czyli na 90Ah nadal odpalimy samochod)

osobiscie @pizdys, mam tego typu akumulator 90Ah juz prawie 2 rok (od kwietnia 2018)
nie bede tu zachwalac jego mozliwosci, kazdy z was ma internet, tematy o Cellinkach opartych o technologie Lifepo4 sa wszedzie dostepne i robia furrore na swiecie... akumulator na Lifepo4 nie jest tu wyjatkiem...

--------------------------------------------
(10-05-2019, 23:21:15)pizdys napisał(a):
(10-05-2019, 11:09:30)Widmo.SG napisał(a): Ps. Dawal ktos wiekszy aku do siebie niz przewidziany wg producenta?

Jak masz miejsce to wstawiaj wieksza, nic sie nie stanie.

Baterie w samochodach to stare, kwasowo - ołowiowe zupy, ktorym czesto teoretycznym zadaniem jest generowac energie tylko do odpalenia silnika,

Typowy nowy akumulator AGM 100Ah latem ma 80Ah a zimą 40Ah, i nic tego nie zmieni bo jego technnologia wykonania jest niezmienna od lat 70tych...

Jak chcesz dobry akumulator ktory ma prawdziwe np 100Ah to szukaj LifePO4 12.8V 100Ah (w aucie programujesz jak zwykly AGM 100Ah), tego typu bateria sprawi, ze samochod odżyje i zima nawet po miesiacu stania odpali jak latem. Laduje sie 5x szybciej, i nawet po 10latach nie trzeba sie martwic o jego wymiane.

Czego oczekuje "elektronika" samochodu od akumulatora, i czy wiekszy napewno nic nie uszkodzi?
Nic sie nie stanie, bo "elektronika" wymaga stabilnego 12-14V, i im wiekszy akumulator tym lepiej zniesie "rozrusznik" a tym samym reszta elektroniki bedzie mogla pracowac prawidlowo podczas "krecenia" rozrusznikiem.
Jak podczas krecenia wszystko przygasa, to wtedy "elektronika" dopiero dostaje w kosc...
z Bateria LiFePO4 mozesz wlaczyc swiatla xenonowe, wraz z dlugimi, radio, nawiew - a podczas krecenia nawet swiatlo w kabinie nie przygasnie!

Oczywiscie spotkac sie mozna z teoriami, ze wiekszy akumulator ma wieksza rezystancje i ze bedzie niedoladowywany, ale to bzdury, rezystancja i tak zima jest 3x wieksza niz latem (nawet 1/2 mniejszego akumulatora niz oryginalny), a ladowany na odpalonym silniku nie absorbuje nawet 1/10 tego co mu daje alternator....

https://www.aliexpress.com/item/HXX-12V-...st=ae803_3

[Obrazek: lfp.jpg]

[Obrazek: 128v100ahl.jpg]

sa one dosyc trwale:




https://www.aliexpress.com/item/32829022...36fdJvJHCG


Załączone pliki Miniatury
           
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#19
Dobre i treściwe wypracowanie.
Tyle, że ta elusia617, to najpewniej bot.
Nie zasuwam !    Prędkość zabija !    Włącz myślenie.
Nie skreślaj życia tak prędko !    Żyj i pozwól żyć innym !
 
Odpowiedz
#20
6000 PLN za akumulator w polskim sklepie to trochę dużo, jak ja autem będę jeździł max 10 lat wiec nowy wytrzyma 6-7 na pewno, kolejny kupuje tylko na 2-3 lata
 
Odpowiedz
#21
Dalej nie wiem jednak jak alternator zwykłego auta zareaguje na lifepo4.
Załóżmy że alternator może dać 150A przy tych 14V.
Czy jest przewidziany na ciągłą pracę z taką wydajnością?
czy nie stopią się kable i jego regulator napięcia?
Jeśli założyć że opór wewnętrzny lifepo4 to 20mOhm

https://shop.gwl.eu/blog/Tests-and-diagn...tance.html a większe nawet mniejszą
to 14.4V/20mOhm = 14.4V/0.02 = 720A.

Czyli taki akumulator podłączony bezpośrednio do niczym nie ograniczonej mocy sprawiłby że przy 14.4V popłynęłoby w obwodzie nawet 720A.

Jeśli alternator może dać 150A to więcej niż te 150A nie da.
BMS na 150A można znaleźć albo zrobić łącząc kilka równolegle.
Ale czy to nie zniszczy kabli, regulatora napięcia?
I co w zimie, załóżmy że gdzieś w aucie zostanie coś włączonego.
Akumulator straci trochę energii bo rozładuje go coś co przez noc działa.
Jest załóżmy -20stopni na dworze. Silnik odpali, alternator zacznie go ładować i co wtedy nie zniszczy się przy tej temperaturze?

ale w sumie nie sprawdziłem ile wynosi opór wewn. zwykłego akumulatora.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2792420.html

więc też płynie duży prąd i nic się nie topi.
Viofo A129 PRO DUO 4K + 1080p [Novatek NT96685 + IMX317 + IMX291]
 
Odpowiedz
#22
Od kwietnia 2018 mam 90Ah LIFEPO4 w samochodzie BMW E60 530, 2006r
Zadnych proboemow nie mam, zadnych bledow, zadnych przeciazen na przewodach nie wykrylem...

natezenie oscylowalo przy 130Amp..
BMS nie pozwala na tak duzy przeplyw pradu, bo nawet kable wewnatrz by sie upalily.
Alternator tez nie da wiecej niz 150Amp,

BMW E60 to taki dosyc wredny samochod ktory ma komputer czuly na wszystko, ma "inteligentny" system ladowania...
czyli wraz z iloscia cykli rosnie natezenie ladowania, ale juz i tak widze ze "pompuje" ile chce, pomimo ze adoptowalem nowy akumulator (100Ah).

zadnych problemow nie stwierdzam, ale duzo widze pozytywnych stron:
- na postoju nie ma zadnych problemow z wyladowaniem akumulatora
- odpala za kazdym razem nawet po ponad 2-miesiacach stania, odpalil tak jakbym dopiero co zgasil (Covid-19 i siedzenie w domu).
- cala elektronika dziala szybko, szczegolnie mechanizm otwierania drzwi, zamki odskakuja jak na odpalonym, wycieraczki na postoju tak samo.
- podczas odpalania nic nie gasnie, swatla swieca, radio gra,

Naprawde nie da sie ukryc, ze mocy nie brakuje... zabezpieczenie zwarciowe tez daje spokoj o to ze samochod nie stanie w plomieniach w przypadku jakiegos zwarcia czy topienia sie kabli, czego nie ma w zwyklym aku...

Napewno gdybym cos niepokojacego widzial to bym pisal, ale poki co same zalety, a ma tak dzialac ponad 10lat

[Obrazek: iDzMBc4.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości