• Witamy w serwisie AutoWrzuta.pl
  • Zapraszamy na strony naszych Partnerów!
  • Chcesz, żeby Twój film był w tv? Czytaj ogłoszenia!
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Akumulator
#23
6000 PLN za akumulator w polskim sklepie to trochę dużo, jak ja autem będę jeździł max 10 lat wiec nowy wytrzyma 6-7 na pewno, kolejny kupuje tylko na 2-3 lata
 
Odpowiedz
#24
Dalej nie wiem jednak jak alternator zwykłego auta zareaguje na lifepo4.
Załóżmy że alternator może dać 150A przy tych 14V.
Czy jest przewidziany na ciągłą pracę z taką wydajnością?
czy nie stopią się kable i jego regulator napięcia?
Jeśli założyć że opór wewnętrzny lifepo4 to 20mOhm

https://shop.gwl.eu/blog/Tests-and-diagn...tance.html a większe nawet mniejszą
to 14.4V/20mOhm = 14.4V/0.02 = 720A.

Czyli taki akumulator podłączony bezpośrednio do niczym nie ograniczonej mocy sprawiłby że przy 14.4V popłynęłoby w obwodzie nawet 720A.

Jeśli alternator może dać 150A to więcej niż te 150A nie da.
BMS na 150A można znaleźć albo zrobić łącząc kilka równolegle.
Ale czy to nie zniszczy kabli, regulatora napięcia?
I co w zimie, załóżmy że gdzieś w aucie zostanie coś włączonego.
Akumulator straci trochę energii bo rozładuje go coś co przez noc działa.
Jest załóżmy -20stopni na dworze. Silnik odpali, alternator zacznie go ładować i co wtedy nie zniszczy się przy tej temperaturze?

ale w sumie nie sprawdziłem ile wynosi opór wewn. zwykłego akumulatora.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2792420.html

więc też płynie duży prąd i nic się nie topi.
Viofo A129 PRO DUO 4K + 1080p [Novatek NT96685 + IMX317 + IMX291]
 
Odpowiedz
#25
Od kwietnia 2018 mam 90Ah LIFEPO4 w samochodzie BMW E60 530, 2006r
Zadnych proboemow nie mam, zadnych bledow, zadnych przeciazen na przewodach nie wykrylem...

natezenie oscylowalo przy 130Amp..
BMS nie pozwala na tak duzy przeplyw pradu, bo nawet kable wewnatrz by sie upalily.
Alternator tez nie da wiecej niz 150Amp,

BMW E60 to taki dosyc wredny samochod ktory ma komputer czuly na wszystko, ma "inteligentny" system ladowania...
czyli wraz z iloscia cykli rosnie natezenie ladowania, ale juz i tak widze ze "pompuje" ile chce, pomimo ze adoptowalem nowy akumulator (100Ah).

zadnych problemow nie stwierdzam, ale duzo widze pozytywnych stron:
- na postoju nie ma zadnych problemow z wyladowaniem akumulatora
- odpala za kazdym razem nawet po ponad 2-miesiacach stania, odpalil tak jakbym dopiero co zgasil (Covid-19 i siedzenie w domu).
- cala elektronika dziala szybko, szczegolnie mechanizm otwierania drzwi, zamki odskakuja jak na odpalonym, wycieraczki na postoju tak samo.
- podczas odpalania nic nie gasnie, swatla swieca, radio gra,

Naprawde nie da sie ukryc, ze mocy nie brakuje... zabezpieczenie zwarciowe tez daje spokoj o to ze samochod nie stanie w plomieniach w przypadku jakiegos zwarcia czy topienia sie kabli, czego nie ma w zwyklym aku...

Napewno gdybym cos niepokojacego widzial to bym pisal, ale poki co same zalety, a ma tak dzialac ponad 10lat

[Obrazek: iDzMBc4.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
#26
@pizdys a jaki masz dokładnie akumulator, sorry jeśli już pisałeś, możesz podać linka?
czy sam robiłeś? jak tak to z jakich akumulatorów i jaki dokładnie bms użyłeś?
Chyba nie wszystkie BMSy ograniczają prąd ładowania?
Viofo A129 PRO DUO 4K + 1080p [Novatek NT96685 + IMX317 + IMX291]
 
Odpowiedz
#27
[Obrazek: xJslUg6.jpg]

£339.87 | LiFePo4 12V 90AH 60038 Model Auto Starter Lithium Battery Pack for Benz E Viano Bentley Continental MULSANNE Jaguar Car Models
https://a.aliexpress.com/_BOAV7b

Dokladnie Ten kupilem, bylo duzo pozytywnych komentarzy, sam dalem 5star, ze zdjeciami i opisem, ale chyba nowa aukcje zrobil, w kazdym razie jak klikam z historii zamowien, to mi otwiera dokladnie ten link...

to byl drugi aku od nich, mialy dzialac z panelami slonecznymi, ale ostatecznie znalazlem BYD E6 (200Ah) na ebayu, a ten wyzej z aliexpress trafil do samochodu.
pisalem o tym na forum:

http://www.autowrzuta.pl/showthread.php?...#pid268291

BYD E6:
- wspaniala bateria, laduje sie blyskawicznie, straty rzedu 2%,
zero ciepla, znosi wszystkie rodzaje obciazenia, pikowania do 500A, ciagle 200A...

[Obrazek: 1vC2t6h.jpg]

[Obrazek: dxAYc2g.jpg]

[Obrazek: 2h1WoxD.jpg]

[Obrazek: 1qCjJ5i.jpg]

[Obrazek: M2jeMax.jpg]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości