Witaj! Logowanie Rejestracja


Ankieta: czy jestes zadowolony z tej baterii na ogniwach LiFePO4, ktorej?
TAK [Cellink B, NEO6, NEO9, PRO]
TAK [Blackvue B-124]
TAK [IROAD POWER PACK / GPACK]
NIE jestem zadowolony...
ciagle sie zastanawiam...
[Wyniki ankiety]
 
Uwaga: To jest publiczna ankieta, więc każdy może zobaczyć na co zagłosowano.
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cellink B [Power Bank zaprojektowany dla kamer CAR DVR]
@pizdys czy w neo9 kabel zasilajacy moge zewrzec z tym zielonym sygnalowym i wpiac w bezpiecznik zapalniczki ? Czy w inny sposob to podlaczyc ?
 
Odpowiedz
Tak mozna, ale nie bedzie dzialac funkcja E-Charge, czyli ladowanie przez kilka minut po wylaczeniu silnika, az do momentu osiagniecia okreslonej wartosci wyladowania akumulatora (bezpiecznego) lub osiagniecia ustalonego czasu, w zaleznosci co bedzie pierwsze.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
@pizdys a jest potrzeba mostkowania tych przewodow ? Jak nie podlacze wogole zielonego to nie zadziala ?
 
Odpowiedz
Zielony podaje informacje do NEO kiedy ma się zacząć ładować.
Musi mieć napięcie na zielonym żeby się ładował.

Poszło mobilnie.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
Tak jak pisze @mareklb, bez zielonego NEO9 nie rozpocznie sie ladowac,
On jest "sygnalem" dla cellinka kiedy auto jest odpalone (+12v sie na nim pojawi), po okolo 8sek cellink rozpoczyna ladowanie.

Gasisz silnik 12V znika, pojawia sie 0V i cellink przestaje sie ladowac, chyba, ze E-Charge jest ON to jeszcze przez kilka minut bedzie sie ladowal.

Dlaczego "zielonym przewodem" aktywuje sie ladowanie a nie jak wczesniej po podlaczeniu zasilania?

Dlatego ze NEO9 laduje sie wiekszym pradem niz NEO6, a dokladniej 15A a nie 9A,
taki prad ladowania oznacza ze polaczenie musi byc pewne i mocne, najlepiej kiedy jest podlaczone pod zaciski akumulatora - to bylo zalozenie producenta juz na samym etapie produkcji kiedy 15A bylo trybem ladowania.

Teraz skoro cellink jest podlaczony pod akumulator, musi jakos "wiedziec" kiedy auto jest odpalone aby sie ladowac i nie wyczerpywac akumulatora - pod ktory jest podlaczony, dlatego zastosowano ten "zielony przewod" aby puscic go do czegos co daje +12V po odpaleniu silnika (bez obaw- na tym przewodzie nie ma zadnego obciazenia, mozna w ogole bez bezpiecznika go podlaczyc pod wszystko).

Kolejnym powodem jest to ze nie wszystkie samochody maja zapalniczke zdolna zniesc obciazenie 15A na bezpieczniku, to tez wtedy jedynym pewnym podlaczeniem jest tez akumulator samochodu, trzeba tez wiedziec ze stosujac tego typu przejsciowke:

[Obrazek: downloadj.jpg]

podlaczajac bezpiecznik od zapalniczki np 15A oraz 15A Cellinka po lewej obciazenie przekracza 30A (bo z 2 zrodel jest obciazenie)
to oznacza ze kiedy ta przejsciowka jest zainstalowana w niewlasciwa strone obciaza wejscie 2X z 2 urzadzen a nie 1 urzadzeniem ktorze przejdzie przez 2 bezpieczniki jednoczesnie.

czyli:
15A + 15A to juz max dla tego typu zlacza (bo jest 2x wieksze obciazone).
15A + 9A to jeszcze nie 2X wiecej... i wiekszosc aut to zniesie...

Tak wiec ten "zielony przewod" to koniecznosc i bardzo dobrze przemyslane rozwiazanie aktywujace ladowanie,
moim znadniem duzo lepsze niz aktywowanie ladowania zaraz po podlaczeniu go do zasilania jak w przypadku poprzedniego NEO6 lub B-124.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
Dzisiaj zaczynam test długości działania Viofo A129 DUO na baterii Cellink NEO9 + EXTENDED (razem 15600mAh).

Kamera ustawiona na działanie trybu parkingowego Low-Bitrate uruchamianego po włączeniu silnika.
GPS włączony.
WiFi wyłączone.
Nagrywanie audio włączone.
WDR wyłączony.
Wykrywanie ruchu wyłączone.
G-Sensor włączony (czułość średnia).
Bitrate najlepsza jakość.
Dźwięki wyłączone.
Ekran wyłączany po 3 sek.

Po pełnym naładowaniu odłączyłem przewód ładowania w NEO9, więc mogę jeździć samochodem bez "obawy", że Cellink się doładuje.

Początek: 23.09.2018 godz. 17:54

[Obrazek: screendkd.png]

Przy 100% pokazuje, że będzie działać 68 godz 14 min, czyli powinno teoretycznie wystarczyć do środy 26.09.2018 godz. 13:08.

Czy tak będzie? Zobaczymy za 3 dni.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
Smile czekamy z niecierpliwoscia Wink
 
Odpowiedz
Wskazania Cellinka prawie pokrywaja sie z teoria, ale ciekawy bedzie wynik "prentyczny",

W teorii:
15600mAh / 234mAh (tyle pobiera A129) = 66h

Na "minus":
Trzeba jeszcze kilka godzin zabrac na straty w ladowarce...
Zimniej = slabiej

Na duzy "plus":
Jako, ze jest on wyladowywany bardzo malym natezeniem w stosunku do swojej pojemnosci to jego pojemnosc mozna smialo ocenic na 16000mAh, bo ogniwa LiFePo4 maja to do siebie, ze ich pojemnosc jest wieksza kiedy sa obciazane mniejszym pradem, jak tu na wykresie:

[Obrazek: htb1pjmurx.jpg]

Wartosc C oznacza dzielnik obciazenia w porownaniu do znamionowej pojemnosci baterii:
1C = 3200mA (czyli obciazenie takie jak pojemnosc baterii i zarazem wartosc dla ktorej jest wyliczona pojemnosc baterii)
0.5C = 1600mA (czyli polowa)
0.1C = 320mA (1/10)

0.076C to pobor przy Viofo A129 (0kolo 240mA)

Czyli patrzac ze juz przy 0.1C ogniwo zyskuje ~100mAh
To dla wszystkich ogniw w NEO9 + ext7 zysk powinien byc okolo 500mAh

Bo wszystkich ogniw jest 10 x 1500mA kazde (liczac ze przyrost wyniesie 50Ah)

Czyli 68godzin "jak w morde strzelił" powinno byc Smile
Wszystko co wiecej to "przyrost" pojemnosci uzasadniony malym obciazeniem.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[Obrazek: untitlvdv.png]
 
Odpowiedz
(23-09-2018, 21:51:22)marekelb napisał(a): Dzisiaj zaczynam test długości działania Viofo A129 DUO na baterii Cellink NEO9 + EXTENDED (razem 15600mAh).

Kamera ustawiona na działanie trybu parkingowego Low-Bitrate uruchamianego po włączeniu silnika.
GPS włączony.
WiFi wyłączone.
Nagrywanie audio włączone.
WDR wyłączony.
Wykrywanie ruchu wyłączone.
G-Sensor włączony (czułość średnia).
Bitrate najlepsza jakość.
Dźwięki wyłączone.
Ekran wyłączany po 3 sek.

Po pełnym naładowaniu odłączyłem przewód ładowania w NEO9, więc mogę jeździć samochodem bez "obawy", że Cellink się doładuje.

Początek: 23.09.2018 godz. 17:54

[Obrazek: screendkd.png]

Przy 100% pokazuje, że będzie działać 68 godz 14 min, czyli powinno teoretycznie wystarczyć do środy 26.09.2018 godz. 13:08.

Czy tak będzie? Zobaczymy za 3 dni.

Łoooooo Big Grin
SUPEEER!!
Ja już pomału traciłem nadzieje Tongue
Czekam z niecierpliwością na wyniki, bo od nich zależy czy sobie zafunduje Neo9+Ext
Mylić się jest rzeczą ludzką, więc popraw mnie jeśli się mylę Tongue

Było: Eyes Tongue
Było: A119S GPS + Evo128GB + Graphene
Jest: A129Duo GPS + Evo256GB + Graphene
 
Odpowiedz
(02-09-2018, 19:58:58)bodino napisał(a): Sorki że się wcinam, ale nie mogę nigdzie znaleźć linku do zakupu extendera do Celinka B.
Gdyby ktoś miał proszę o namiary.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

odezwij sie na PRIV załatwie Ci dobra cene
 
Odpowiedz
Test długości działania wideorejestratora Viofo A129G DUO
zasilanego przez
Cellink NEO9 + Cellink EXTENDED (15600 mAh)


Dzisiaj zakończyłem test, który rozpoczął się w niedzielę 23 września 2018 roku o godz 17:54.

Dla przypomnienia:

Kamera ustawiona na działanie trybu parkingowego Low-Bitrate uruchamianego po włączeniu silnika.
GPS włączony.
WiFi wyłączone.
Nagrywanie audio włączone.
WDR wyłączony.
Wykrywanie ruchu wyłączone.
G-Sensor włączony (czułość średnia).
Bitrate najlepsza jakość.
Dźwięki wyłączone.
Ekran wyłączany po 3 sek.

Przy 100% naładowania, aplikacja pokazywała, że będzie działać 68 godz 14 min, czyli powinno teoretycznie wystarczyć do środy 26.09.2018 godz. 13:08.

Po pełnym naładowaniu został odłączony fizycznie przewód zasilający, ale z powodu mojej nieświadomości, nie zadziałał tryb parkingowy jak sobie założyłem, a chciałem, żeby pomimo odłączonego zasilania, kamera przechodziła w LB przy wyłączeniu silnika. Zielony przewód ACC miałem cały czas podłączony, ale z powodu odłączenia zasilania, nie było już masy i obwód nie mógł się zamknąć. Skutkiem tego wszystkie nagrania zapisały się w LB, bez względu na to, czy jeździłem, czy nie. Ale z drugiej strony, to chyba lepiej, bo została zasymulowana sytuacja, jakby auto stało cały czas na parkingu.

W międzyczasie kontrolowałem kilkukrotnie stan rozładowania, czego skutki można zobaczyć poniżej.

[Obrazek: screenbob.jpg]


To samo rozpisane w tabelce:

[Obrazek: tabelka.png]

Odczytałem pliki na karcie i efektem jest ciągłość nagrań pełnych plików 10-cio minutowych, które kończą się w dniu 26.09.2018 o godz. 15:03.

Test długości działania wyniósł:


69 godzin 9 minut


Po tym czasie występują jeszcze pliki z nagraniami, ale nie są one już pewne, tzn. dają się odczytać bez problemu, ale widać, że kamera z powodu słabego zasilania z baterii, urywała nagrania i wznawiała je, co widać na poniższym obrazku (najstarsze na dole).

[Obrazek: listaplikw.png]

Zauważyć można jeszcze, że te końcowe pliki mają zmienny bitrate, jak by raz nagrywały w trybie LB, a raz w normalnym trybie jazdy.

Na koniec dodam, że nagrywanie odbywało się z wykorzystaniem karty pamięci SAMSUNG EVO (pomarańczowa) micro SDXC 128GB U3. W obecnej chwili najstarsze nagranie jest z 25.09 godz. 13:33 (wcześniejsze zostały już nadpisane), a ostatnie nagranie z 26.09 godz. 15:03 + 10 minut nagrań niepełnych.

Zanim kamera Viofo A128G DUO zacznie nadpisywać najstarsze pliki na karcie 128 GB minie

25 godzin i 30 minut

w trybie parkingowym Low-Bitrate.

Koniec.
[Obrazek: bez2png_qsqharr.png]
 
Odpowiedz
  


Skocz do:


Browsing: 1 gości